Materiał powstał przy współpracy z Siemens Polska
Jeszcze przed pandemią koronawirusa eksperci wskazywali, że w ostatnim czasie biznes przechodzi znaczące zmiany. I już wtedy ostrzegali: nie nadążasz za nimi – znikasz z rynku. Także sami dostawcy produktów i usług zauważyli, że użytkownik stał się bardziej wymagający, bardziej nastawiony na użytkowanie niż na posiadanie, a wreszcie rozwój technologii sprawił, że pojawiły się zupełnie nowe możliwości świadczenia usług poprzez udostępnianie swoich zasobów.
Obecna, bardzo dynamicznie zmieniająca się sytuacja rynkowa i nacisk globalnej konkurencji sprawią, że te tendencje nie tylko nie osłabną, ale zapewne nasilą się i przyspieszą. Bardzo wiele przedsiębiorstw czeka bardzo trudny okres.
Wobec spowolnienia gospodarczego czy nawet czekającej nas recesji, firmy muszą być gotowe do elastycznej zmiany w sposobie prowadzenia biznesu. Bez wątpienia na znaczeniu zyskiwać będą nowoczesne rozwiązania technologiczne, oparte na postępującej cyfryzacji i robotyzacji.
Rynek automatyzacji dynamicznie rośnie
Dotychczasowe prognozy wartości rynku zrobotyzowanej automatyzacji procesów biznesowych (robotic process automation, RPA) pokazują kierunki rozwoju, nawet jeśli w obecnych warunkach liczby ulegną pewnym korektom. W opublikowanym jesienią raporcie „Inteligentna automatyzacja" firma doradcza Deloitte wyliczała, że rynek RPA rósł w tempie 20 proc. rocznie i prawdopodobnie osiągnie wartość 5 mld dol. do 2024 r.