Reklama

CSR pomaga zwiększyć zaangażowanie pracownika

Realizacja idei Społecznej Odpowiedzialności Biznesu wpływa na sposób funkcjonowania polskich firm i rozwiązywanie problemów społecznych.

Publikacja: 20.10.2015 22:00

CSR pomaga zwiększyć zaangażowanie pracownika

Foto: 123RF

Na wdrażaniu idei Społecznej Odpowiedzialność Biznesu (CSR) korzystają firmy, ich pracownicy oraz całe społeczeństwo – wynika z tegorocznego badania, które przeprowadzono na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) wśród 133 menedżerów odpowiedzialnych za CSR w polskich spółkach.

Aż 81 proc. z nich dostrzega wpływ Społecznej Odpowiedzialności Biznesu na sposób jego funkcjonowania w Polsce. Wskazują, że CSR przede wszystkim zmienia sposób kształtowania firm, skłaniając je też do zwrócenia uwagi na ekologię i na społeczeństwo, co przynosi bardzo konkretne efekty. Niemal dwóch na trzech (65 proc.) uczestników polskiego badania „Menedżerowie CSR", a jeszcze więcej (83 proc.) w badaniu firmy Deloitte, które objęło 10 innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, stwierdziło, że działania z obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przyczyniły się w ostatnich latach do rozwiązywania problemów społecznych. Przede wszystkim tych związanych z ochroną środowiska naturalnego, pomocą społeczną oraz edukacją w wybranych obszarach.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
Czy Niemcy czeka kryzys? Szef instytutu Ifo ostrzega: Sytuacja jest dramatyczna
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gospodarka
Czarny czwartek Kremla. USA uderzają w ropę, a Unia w banki i sojuszników Rosji
Gospodarka
TIGER Grzegorza Kołodki ma już 25 lat
Gospodarka
Własne surowce to bezpieczeństwo i stabilność
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Gospodarka
Rosyjskie regiony bankrutują. Wojna Putina zabiera wszystkie dochody
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama