Reklama
Rozwiń
Reklama

Czar chińskich IPO zaczyna pryskać

Nie trzeba było być wielkim mózgowcem, ani szczęśliwcem by na debiutujących chińskich spółkach zarobić krocie. Wystarczyło kupić i trzymać.

Aktualizacja: 18.06.2015 11:19 Publikacja: 18.06.2015 10:38

Czar chińskich IPO zaczyna pryskać

Foto: Bloomberg

W dniu debiutu na chińskim rynku spokojnie można było liczyć na ponad 40-proc. zwyżkę ceny akcji, dzięki presji nadzoru na spółki by w miarę nisko wyceniały walory w ofercie. I to nie był kres możliwości debiutanta. Papiery połowy spółek, które zadebiutowały od stycznia do połowy maja w pierwszym miesiącu notowań podrożały o ponad 300 proc.

Teraz to już nie jest takie pewne. Bloomberg China IPO Index od szczytu osiągniętego 27 maja stracił 10 proc., a wszystkie 10 najgorzej spisujących się spółek w tym miesiącu wchodzących w skład referencyjnego wskaźnika Shanghai Composite Index to tegoroczni debiutanci. Jiangsu Broadcasting Cable Information Network Corp., która po 23 dniach nieprzerwanego wzrostu kursu w szczytowym momencie była wyceniana na 197-krotność zysków od tego momentu potaniała o 39 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Giełda
Niedźwiedzie ruszyły do ataku na GPW
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Giełda
Rewelacyjny miesiąc w wykonaniu polskich akcji
Giełda
Banki wsparły odbicie indeksów w Warszawie
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Reklama
Reklama