McDonald’s zostawia sobie furtkę. 15 lat na odkupienie biznesu w Rosji

Gigant szybkiego jedzenia sprzedaje swoją rosyjską część, ale zabezpiecza się na wypadek, gdyby powrót okazał się możliwy.

Publikacja: 03.06.2022 13:50

Zamknięty lokal McDonald's w Moskwie

Zamknięty lokal McDonald's w Moskwie

Foto: Bloomberg

McDonald’s porozumiał się z jednym ze swoich rosyjskich franczyzobiorców Aleksandrem Goworowem, w kwestii sprzedaży całej rosyjskiej sieci lokali koncernu. Goworow dotychczas prowadził 25 lokali McDonald’s w ramach franczyzy, a teraz ma ambitny plan ponownego otwarcia wszystkich 840 placówek w dwa miesiące. Co więcej Goworow chce rozwijać sieć, która będzie działać pod nową marką.

- Mój ogólny plan to powiększyć sieć do 1000 restauracji w całym kraju w najbliższych kilku latach – powiedział Goworow Forbes Russia.

Nowy właściciel McDonald’s w Rosji pracuje teraz nad nową marką, pod którą będzie działać sieć. Wiadomo, że zarejestrowano domenę veseloiwkusno.ru, ale to nie oznacza jeszcze, że nową marką będzie właśnie „Весело и Вкусно” (Wesoło i smacznie). Na pewno ponownie otwarty ma zostać kultowy już lokal sieci przy placu Puszkina w Moskwie, ten sam, który był pierwszym McDonald’sem w ZSRR, otwartym w 1990 roku.

Tymczasem, jak informuje Reuters, McDonald’s nie traci nadziei na to, że rosyjskie przedsięwzięcie jest do odzyskania. Koncern w umowie zagwarantował sobie aż 15 lat opcji na odkupienie swojej sieci lokali. Tak długa czasowo opcja dowodzi jednak, że koncern może i nie traci nadziei, ale nie ma też złudzeń, że ponowne robienie interesów w Rosji będzie możliwe w najbliższym czasie.

McDonald’s wycofał się z interesów w Rosji po agresji tego kraju na Ukrainę.

McDonald’s porozumiał się z jednym ze swoich rosyjskich franczyzobiorców Aleksandrem Goworowem, w kwestii sprzedaży całej rosyjskiej sieci lokali koncernu. Goworow dotychczas prowadził 25 lokali McDonald’s w ramach franczyzy, a teraz ma ambitny plan ponownego otwarcia wszystkich 840 placówek w dwa miesiące. Co więcej Goworow chce rozwijać sieć, która będzie działać pod nową marką.

- Mój ogólny plan to powiększyć sieć do 1000 restauracji w całym kraju w najbliższych kilku latach – powiedział Goworow Forbes Russia.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów
Gastronomia
Dopłaty za sztućce, słońce i widok. Hiszpańskie pomysły na naciąganie gości
Gastronomia
McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina
Gastronomia
Wielka awaria w McDonald's. Zamknięte restauracje
Gastronomia
WcDonald’s trafi do McDonald’s. Na celowniku giganta fani anime