Wynik inwestycji będzie zależał od zmian cen akcji pięciu spółek – głównych sponsorów MŚ w piłce nożnej w Brazylii w 2014 r i IO w Brazylii w 2016 r. Są to McDonald's, Adidas, BP, Procter & Gamble i Nissan Motor. Struktura posiada 95-proc. ochronę kapitału na koniec okresu ubezpieczenia. 10 czerwca 2013 r. zostanie ustalona wartość początkowa dla każdej ze spółek, a 5 czerwca 2015 r. – ich wartość końcowa; z zastrzeżeniem, że wartość wzrostu liczona dla każdej ze spółek nie może być wyższa niż 18 proc. względem początkowej. Stopa zwrotu dla całego koszyka będzie liczona na podstawie średniej wartości końcowej wszystkich akcji z koszyka względem ich wartości początkowej. W przypadku gdy stopa zwrotu jest równa zeru lub dodatnia, doliczany jest dodatkowy kupon w wysokości 5 proc., zatem maksymalna premia może wynieść 23 procent.

Dlaczego produkt ma trwać tylko dwa lata, skoro oparty jest także na akcjach sponsorów igrzysk w Rio w 2016 r.?

– Dwuletni horyzont to odpowiedź na oczekiwania klientów. Największym zainteresowaniem cieszą się instrumenty o rocznym i dwuletnim czasie trwania. Taki okres zapadalności pozwolił też uzyskać atrakcyjne parametry produktu, z większą korzyścią dla inwestycji klienta. Co więcej, firmy, które są oficjalnymi sponsorami tak wielkich wydarzeń sportowych, już na długo wcześniej wykorzystują w promocji ten status. Można więc oczekiwać, że efekty aktywności marketingowej spółek, które znalazły się w naszym portfelu, jeszcze w trakcie trwania produktu znajdą odzwierciedlenie w wartości akcji, a finalnie w wartości koszyka, na którym oparty został produkt – tłumaczy Andżelika Łukasiewicz odpowiedzialna za produkty strukturyzowane w Raiffeisen Polbanku.

Minimalna kwota inwestycji to 5 tys. zł. Nie ma opłat za nabycie produktu. Ewentualny zysk będzie zwolniony z podatku od dochodów kapitałowych.