Aglomeracja zdobyła nagrodę podczas Gali Outsourcing Stars za największy procentowy przyrost absolwentów kierunków ekonomicznych i informatycznych w ubiegłym roku. Na tej samej gali firma Transcom Worldwide Poland odebrała nagrodę w kategorii „Call i Contact Center" za największy przyrost pracowników zatrudnionych na etacie.
To nagrody, które potwierdzają, że Trójmiasto stało się rozpoznawalnym punktem na mapie inwestycyjnej sektorów BPO/SSC i ICT - mówi Marcin Piątkowski, dyrektor Invest in Pomerania, która patronuje między innymi takim przedsięwzięciom edukacyjnym, jak: BPO Education Center, Start w Przyszłość, czy Edukacja przez Praktykę. Invest in Pomerania współpracuje także z Politechniką Gdańską oraz Uniwersytetem Gdańskim dla rozwijania kolejnych ważnych dla naszego regionu specjalizacji.
O wyborze Pomorza przez inwestorów z sektora nowoczesnych usług dla biznesu decyduje przede wszystkim duża liczba absolwentów uczelni wyższych znających języki obce, wybór wysokiej klasy powierzchni biurowych oraz wysoka jakość życia w Trójmieście. Jednym z przedsiębiorstw, które skorzystały z możliwości oferowanych przez region jest Transcom Worldwide, firma z sektora Customer Relationship Management. Od 2003 roku oferuje ona wsparcie polskim przedsiębiorstwom w zapewnieniu wysokiej jakości relacji z ich klientami. W 2007 otworzyła biuro w Gdańsku gdzie zatrudnia ponad 700 konsultantów.
Transcom Worldwide ogłosił właśnie projekt przekształcenia biur w Gdańsku i w Olsztynie w „multilingual-hub" – centrum kompetencji językowych. Dzięki niemu możliwe będzie wspieranie międzynarodowych klientów firmy w ich językach. W ramach programu konsultanci będą obsługiwać klientów w językach angielskim, niemieckim, hiszpańskim, rosyjskim, ukraińskim, francuskim i włoskim, a także w językach skandynawskich. Realizacja projektu ma się przełożyć na wzrost zatrudnienia w centrach. - Stworzenie w Polsce „multilingual-hub" otworzy przed nami kolejne możliwości wzrostu – mówi Marek Szul, dyrektor w Contact Centre, Transcom Worldwide Poland.