Reklama

Mastercard: "lepiej być, niż mieć"

Bogaci ludzie z Azji, Afryki i Bliskiego Wschodu coraz chętniej wybierają rozwój osobisty nad rzeczy materialne - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Mastercard

Publikacja: 28.05.2014 11:46

Mastercard: "lepiej być, niż mieć"

Foto: Bloomberg

Autorzy badania twierdzą, że pojawił się nowy trend, bogacze porzucają luksusowe towary na rzecz prawdziwych przygód. Zdobywanie nowych doświadczeń i umiejętności poprzez podróże, rozwój osobisty i poczucie szczęścia są teraz ważniejsze.

- Sukces finansowy traktuje się jako bazę, która umożliwia osobom bogatym osiągnięcie doskonałości osobistej. Uważają oni, że niezależność finansowa da im możliwość i zasoby oraz czas potrzebny aby żyć - twierdzą autorzy raportu.

W 2013 r. Mastercard przyjrzał się tysiącu wpływowym osobom z wybranych krajów APMEA – Chiny, Hongkong, Japonia, Singapur, Republika Południowej Afryki, Południowa Korea oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Do przeprowadzenia badania wybrano kraje APMEA z tego względu, że w regionie tym mieszka duża liczba osób zamożnych. Do 2017 r. w regionie APMEA będzie mieszkało 70 proc. bogatych osób na świecie.

Badane osoby wymieniły podróże, golf, dobre restauracje jako najważniejsze. Ich zainteresowania związane są ze stylem życia, który prowadzą. Nie są zainteresowani dyskontami i promocjami.

"Bogactwo traktowane jest jako środek do doświadczania świata, do przeżycia prawdziwego życia, gdzie podróże są sposobem na odkrywanie świata". Bogaci mieszkańcy APMEA podróżują średnio sześć razy do roku w celach biznesowych i wypoczynkowych.

Reklama
Reklama

Mastercard stwierdził, że sposób doświadczania świata różni się w zależności od kraju. Mieszkańcy Chin i Japonii, których kultura jest odizolowana, chętnie poznawali kultury innych krajów. Mieszkańcy Singapuru, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie jest duża emigracja, uznali, że posiadają znajomość i zrozumienie innych kultur.

Golf jest najpopularniejszym zajęciem w badanych krajach. Średnio dwie na pięć badanych osób potwierdziło, że grało w golfa w ostatnim roku.

Sondaż Mastercard wykazał, że bogate osoby z regionu APMEA to przeważnie ludzie w wieku 37 lat pozostające w związku małżeńskim, posiadające jedno dziecko i około 200 tys.  dolarów zainwestowanych.

Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Finanse
BIK w centrum innowacji: dane i edukacja napędzają rozwój sektora
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama