Awaria systemu BLIK usunięta. Nie powinno być problemów z płatnościami

W piątek po południu, w czasie przedświątecznej gorączki zakupowej, klienci z całej Polski zaczęli zgłaszać problemy z BLIK-iem. Wiele płatności zostało odrzuconych przez system. Po kilkudziesięciu minutach udało się naprawić awarię.

Publikacja: 23.12.2022 14:47

Awaria systemu BLIK usunięta. Nie powinno być problemów z płatnościami

Foto: Shutterstock

ala

W piątek, 23 grudnia, wielu internautów zgłosiło w mediach społecznościowych kłopoty z dokonywaniem szybkich płatności BLIK-iem. Na koncie BLIK-a na Facebooku klienci pisali – pod ostatnim postem firmy z życzeniami świątecznymi – między innymi: „Wesołych Świat - człowiek stoi 15 minut przy kasie i BLIK NIE ODPOWIADA”, „BLIK padł i nie działa w żadnym banku”, „Co się dzieje?”.

Firma odpisała niektórym internautom, że rozpoznała już problem, pracuje nad rozwiązaniem awarii i prosi o cierpliwość. 

Awarię BLIK-a potwierdził także ING Bank Śląski, który napisał na Twitterze w odpowiedzi do jednego klienta: „Mamy informację, że BLIK ma problemy po swojej stronie i mogę być z nim teraz kłopoty. Proszę Cię o cierpliwość. Pozostałe usługi działają prawidłowo”.

Awaria nastąpiła w wyjątkowo niefortunnym czasie, kiedy trwa szał przedświątecznych zakupów.

Tuż po godzinie 15.00 - jak poinformował nas operator systemu - awarię udało się usunąć i płatności powinny odbywać się bez problemu.

BLIK to system błyskawicznych płatności mobilnych, który zyskuje na coraz większej popularności. Pozwala bowiem użytkownikom smartfonów na szybkie płacenie bezgotówkowo w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach czy realizowanie natychmiastowych przelewów na numer telefonu poprzez wpisanie wygenerowanego 6-cyfrowego kodu i krótką autoryzację transakcji.

W piątek, 23 grudnia, wielu internautów zgłosiło w mediach społecznościowych kłopoty z dokonywaniem szybkich płatności BLIK-iem. Na koncie BLIK-a na Facebooku klienci pisali – pod ostatnim postem firmy z życzeniami świątecznymi – między innymi: „Wesołych Świat - człowiek stoi 15 minut przy kasie i BLIK NIE ODPOWIADA”, „BLIK padł i nie działa w żadnym banku”, „Co się dzieje?”.

Firma odpisała niektórym internautom, że rozpoznała już problem, pracuje nad rozwiązaniem awarii i prosi o cierpliwość. 

Finanse
Jak rynki zareagowały na amerykański atak na Iran? Kluczowa cieśnina Ormuz
Finanse
W Polsce rynek finansowy jest zaawansowany w cyfryzacji
Finanse
Donald Trump znów grozi zwolnieniem prezesa Fedu Jerome’a Powella
Finanse
Lokalność zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Forum Funduszy 2025
Jak sprawić, by pieniądze Polaków wreszcie zaczęły pracować?