Awaria systemu BLIK usunięta. Nie powinno być problemów z płatnościami

W piątek po południu, w czasie przedświątecznej gorączki zakupowej, klienci z całej Polski zaczęli zgłaszać problemy z BLIK-iem. Wiele płatności zostało odrzuconych przez system. Po kilkudziesięciu minutach udało się naprawić awarię.

Publikacja: 23.12.2022 14:47

Awaria systemu BLIK usunięta. Nie powinno być problemów z płatnościami

Foto: Shutterstock

W piątek, 23 grudnia, wielu internautów zgłosiło w mediach społecznościowych kłopoty z dokonywaniem szybkich płatności BLIK-iem. Na koncie BLIK-a na Facebooku klienci pisali – pod ostatnim postem firmy z życzeniami świątecznymi – między innymi: „Wesołych Świat - człowiek stoi 15 minut przy kasie i BLIK NIE ODPOWIADA”, „BLIK padł i nie działa w żadnym banku”, „Co się dzieje?”.

Firma odpisała niektórym internautom, że rozpoznała już problem, pracuje nad rozwiązaniem awarii i prosi o cierpliwość. 

Awarię BLIK-a potwierdził także ING Bank Śląski, który napisał na Twitterze w odpowiedzi do jednego klienta: „Mamy informację, że BLIK ma problemy po swojej stronie i mogę być z nim teraz kłopoty. Proszę Cię o cierpliwość. Pozostałe usługi działają prawidłowo”.

Awaria nastąpiła w wyjątkowo niefortunnym czasie, kiedy trwa szał przedświątecznych zakupów.

Tuż po godzinie 15.00 - jak poinformował nas operator systemu - awarię udało się usunąć i płatności powinny odbywać się bez problemu.

BLIK to system błyskawicznych płatności mobilnych, który zyskuje na coraz większej popularności. Pozwala bowiem użytkownikom smartfonów na szybkie płacenie bezgotówkowo w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach czy realizowanie natychmiastowych przelewów na numer telefonu poprzez wpisanie wygenerowanego 6-cyfrowego kodu i krótką autoryzację transakcji.

W piątek, 23 grudnia, wielu internautów zgłosiło w mediach społecznościowych kłopoty z dokonywaniem szybkich płatności BLIK-iem. Na koncie BLIK-a na Facebooku klienci pisali – pod ostatnim postem firmy z życzeniami świątecznymi – między innymi: „Wesołych Świat - człowiek stoi 15 minut przy kasie i BLIK NIE ODPOWIADA”, „BLIK padł i nie działa w żadnym banku”, „Co się dzieje?”.

Firma odpisała niektórym internautom, że rozpoznała już problem, pracuje nad rozwiązaniem awarii i prosi o cierpliwość. 

Finanse
70 tys. zł za doradzanie w czasach PiS. PZU zrywa umowę z rektorem UW, prof. Nowakiem
Finanse
Kłopoty z wyborem nowych władz PFR. Brakuje chętnych
Finanse
Łatwiej o kredyty z EBI na obronność
Finanse
Tomasz Bursa, wiceprezes OPTI TFI: Lepsza szybka korekta
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Finanse
Idą dopłaty, aktywa PPK w górę, mało uczestników