Reklama

Awaria systemu BLIK usunięta. Nie powinno być problemów z płatnościami

W piątek po południu, w czasie przedświątecznej gorączki zakupowej, klienci z całej Polski zaczęli zgłaszać problemy z BLIK-iem. Wiele płatności zostało odrzuconych przez system. Po kilkudziesięciu minutach udało się naprawić awarię.

Publikacja: 23.12.2022 14:47

Awaria systemu BLIK usunięta. Nie powinno być problemów z płatnościami

Foto: Shutterstock

ala

W piątek, 23 grudnia, wielu internautów zgłosiło w mediach społecznościowych kłopoty z dokonywaniem szybkich płatności BLIK-iem. Na koncie BLIK-a na Facebooku klienci pisali – pod ostatnim postem firmy z życzeniami świątecznymi – między innymi: „Wesołych Świat - człowiek stoi 15 minut przy kasie i BLIK NIE ODPOWIADA”, „BLIK padł i nie działa w żadnym banku”, „Co się dzieje?”.

Firma odpisała niektórym internautom, że rozpoznała już problem, pracuje nad rozwiązaniem awarii i prosi o cierpliwość. 

Awarię BLIK-a potwierdził także ING Bank Śląski, który napisał na Twitterze w odpowiedzi do jednego klienta: „Mamy informację, że BLIK ma problemy po swojej stronie i mogę być z nim teraz kłopoty. Proszę Cię o cierpliwość. Pozostałe usługi działają prawidłowo”.

Awaria nastąpiła w wyjątkowo niefortunnym czasie, kiedy trwa szał przedświątecznych zakupów.

Reklama
Reklama

Tuż po godzinie 15.00 - jak poinformował nas operator systemu - awarię udało się usunąć i płatności powinny odbywać się bez problemu.

BLIK to system błyskawicznych płatności mobilnych, który zyskuje na coraz większej popularności. Pozwala bowiem użytkownikom smartfonów na szybkie płacenie bezgotówkowo w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach czy realizowanie natychmiastowych przelewów na numer telefonu poprzez wpisanie wygenerowanego 6-cyfrowego kodu i krótką autoryzację transakcji.

W piątek, 23 grudnia, wielu internautów zgłosiło w mediach społecznościowych kłopoty z dokonywaniem szybkich płatności BLIK-iem. Na koncie BLIK-a na Facebooku klienci pisali – pod ostatnim postem firmy z życzeniami świątecznymi – między innymi: „Wesołych Świat - człowiek stoi 15 minut przy kasie i BLIK NIE ODPOWIADA”, „BLIK padł i nie działa w żadnym banku”, „Co się dzieje?”.

Firma odpisała niektórym internautom, że rozpoznała już problem, pracuje nad rozwiązaniem awarii i prosi o cierpliwość. 

Reklama
Finanse
Kolacja z szefową banku sprzedana za 53 tys. zł. Aukcja Sotheby’s wsparła sztukę
Finanse
Elon Musk kupuje akcje Tesli za miliard dolarów. Kurs rośnie, a rynek szaleje
Finanse
Awaria systemu płatności w całej Polsce. Nie działały terminale w sklepach
Finanse
Worki z dolarami jadą do Rosji. Ich łączna waga przekroczyła już tonę
Finanse
Pęczniejące miliardy Polaków na kontach IKE i IKZE
Reklama
Reklama