Według ostatniego badania firmy ARC Rynek i Opinia już
56 proc. Polaków przyznaje, że podczas zakupów wybiera tańsze marki, kolejnych 26 proc. kupuje produkty w większych opakowaniach, a 15 proc. – więcej sztuk danego produktu, aby uzyskać specjalny rabat.
– Zachowania konsumentów się zmieniają, ale nie w sposób gwałtowny. Na pewno rośnie popularność sieci dyskontowych – mówi Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia. Co prawda, 61 proc. respondentów twierdzi, że nie zmieniło miejsca zakupów, ale już 19 proc. wybrało tanie sieci dyskontowe, a kolejne 10 proc. hipermarkety.
[wyimek]89 procent ankietowanych nie chce kupować na kredyt. Przybywa osób, którym brakuje środków na spłatę rat[/wyimek]
Jest to także gorszy moment dla firm na wprowadzanie nowych produktów. 37 proc. ankietowanych przyznaje, że rzadziej kupuje nowości. – Boimy się ryzykować, chyba że nowy produkt daje ewidentne oszczędności. Można zaobserwować choćby nową wojnę o klienta sieci komórkowych, zwłaszcza z ofertą pre-paid – dodaje Adam Czarnecki.