Przychody Heinekena zwiększyły się o 24 proc., do 3,05 mld euro. Natomiast wielkość sprzedaży firmy poszła w górę o 12 proc. Jednak wzrost ten główny udziałowiec polskiej grupy Żywiec zawdzięcza przede wszystkim wyższym cenom piwa oraz ubiegłorocznemu przejęciu firmy Scottish & Newcastle. Bez tej akwizycji jego przychody w pierwszym kwartale byłyby o 1 proc. niższe niż przed rokiem. Z kolei o 6,3 proc. mniejszy byłby wolumen sprzedaży.

Największe spadki sprzedaży Heineken zanotował w Europie i obu Amerykach. Tłumaczy je m.in. chłodną zimą oraz kryzysem ekonomicznym. W Europie Zachodniej popyt na piwa Heinekena spadł o 9,8 proc. W Europie Środkowej i Wschodniej ich sprzedaż zmniejszyła się o 12 proc.

Kontrolowana przez Heinekena grupa Żywiec poda wyniki za pierwszy kwartał 2009 r. 15 maja.