Korzystanie z określonego systemu operacyjnego w smartfonie ma niewielki wpływ na wybór tabletu. Większość klientów i tak chce iPada.
Firma badawcza Maritz Research przeprowadziła badanie, które potwierdziło, że użytkownicy smartfonów z Androidem, BlackBerry czy Windows Mobile przy zakupie tabletu nie będą kierować się zaimplementowanym w nim systemem operacyjnym, choć teoretycznie wtedy jego używanie powinno być dla nich łatwiejsze.
Szczególnie widoczne jest to wśród użytkowników BlackBerry, z których 53 proc. kupując tablet wybrałoby iPada. Drugim wyborem byłby Kindle Fire (12 proc.), a trzecim Galaxy Tab (11 proc.). Tylko 8,5 proc. kupiłoby tablet BlackBerry PlayBook.
Podobne preferencje mają użytkownicy smartfonów z Androidem, z których 41 proc. wskazuje na iPada jak wymarzony tablet, 15 proc. na Kindle Fire, a 19 proc. na Galaxy Tab.
Także osoby korzystające w smartfonie z Windows Mobile/Phone preferują iPada (40 proc.), który wyprzedza Kindle Fire (16 proc.) i Galaxy Tab (12 proc.). Tylko pojedyncze osoby wskazywały na tablet z Windows Mobile – HP Slate 500.