Roczny zysk netto skoczył o 29 proc., do 6,029 mld euro, co nie tylko pozwoli zwiększyć dywidendę do 2,20 euro z 1,85 w 2010 r., ale dodatkowo wypłacić każdemu pracownikowi premię po 4100 euro. Zysk operacyjny EBIT wzrósł o 20 proc., do 8,755 mld, obroty o 9 proc., do 106,5 mld, dzięki sprzedaży 2,111 mln pojazdów (+11 proc.).

– W 2011 r. osiągnęliśmy najlepsze wyniki pod każdym względem. Przyczyniły się do tego wszystkie działy – podkreślił prezes Dieter Zetsche. – Mercedes-Benz Cars nigdy dotąd nie wypadł tak dobrze, bijąc wszelkie rekordy – dodał. Sprzedaż marek Mercedes, Maybach i Smart wzrosła o 8,2 proc., do 1 381 400, a obroty o 7 proc., do 57,4 mld euro.

Inwestorów ucieszyły rekordowe wyniki i większa dywidenda, akcje Daimlera były więc liderem zwyżek.