Reklama

Mikrokomórki dominują rynek mobilny. Ruszają sieci do wynajęcia

Publikacja: 02.11.2012 10:22

W skali globalnej liczba różnego typu małych nadajników do sieci komórkowych przekroczyła w bieżącym kwartale liczbę makrokomórek - wynika z monitoringu prowadzonego przez firmę badawczą Informa Telecoms&Media.

Wedle jej danych liczba mikrokomórek wynosi obecnie przeszło 6 mln, a liczba makrokomórek 5,9 mln. Gros - 80 proc. wszystkich mikrokomórek - to domowe femtokomórki. Reszta - urządzenia korporacyjne i w sieciach operatorów mobilnych.

Motorem rozwoju rynku mikrokomórek jest detaliczna oferta takich operatorów, jak np. amerykański Sprint, który dostarczył swoim abonentom już 1 mln femtokomórek. Wolniej rozwija się rynek operatorskich mikrokomórek, ale zdynamizować go może nowe zjawisko: najem pojemności w zewnętrznych mikrosieciach.

Na rynku pojawiają się już infrasturkturalni operatrzy, którzy tworzą własne sieci mikrokomórek i oferują je dużym graczom wedle ich potrzeb lokalnego lub czasowego zwiększenia pojemności sieci. W takim modelu działają m.in. Cloudberry Mobile i ClearSky. Własne próby z sieciami mikro do wynajęcia w technologii LTE rozpoczął brytyjski Virgin Mobile. Podobnie amerykański Colt.

Alcatel-Lucent

Reklama
Reklama

informował niedawno o wprowadzeniu łączy backhaull w protokole IP dla swoich mikrokomórek, co ma ułatwić ich lokację i zasilanie teletransmisją.

W skali globalnej liczba różnego typu małych nadajników do sieci komórkowych przekroczyła w bieżącym kwartale liczbę makrokomórek - wynika z monitoringu prowadzonego przez firmę badawczą Informa Telecoms&Media.

Wedle jej danych liczba mikrokomórek wynosi obecnie przeszło 6 mln, a liczba makrokomórek 5,9 mln. Gros - 80 proc. wszystkich mikrokomórek - to domowe femtokomórki. Reszta - urządzenia korporacyjne i w sieciach operatorów mobilnych.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama