Urząd Komunikacji Elektronicznej
, że
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
wydał werdykt z odwołania
Aktualizacja: 26.02.2013 18:17 Publikacja: 26.02.2013 18:17
Urząd Komunikacji Elektronicznej
, że
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
wydał werdykt z odwołania
Polskiej Telefonii Cyfrowej
od decyzji, którą regulator w 2010 r. ustalił stawki za terminację SMS w sieci mobilnej operatora. Decyzja UKE - w zasadniczej części - została podtrzymana przez SOKiK.
UKE przeprowadził regulację hurtowego rynku SMS w 2010 r.
i w ramach tej procedury doprowadził do administracyjnego ustalenia stawki na termrnację krótkich wiadomości tekstowych na 5 gr. netto z okresem przejściowym (i przejściową stawka 8 gr.) 1,5 roku. Docelowa obniżka była trzykrotn w stosunku do stawek, jakie obowiązywały w relacjach hurtowych pomiędzy operatorami do przełomu 2010/2011. PTC najdłużej opierała się przed wdrożeniem decyzji.
Ponadto skorzystał ze ścieżki odwoławczej ode decyzji SMP, jaką wydał UKE. Jak na razie nieskutecznie (przysługuje mu dalsza procedura odwoławcza). SOKiK w ostatnim orzeczeniu nie miał wątpliwości, co do meritum decyzji UKE. Uchylił ją w dwóch punktach, określających zasady dostępu do sieci wirtualnych i inteligentnych, które wedle SOKiK nie powinny zostać objęte przedmiotową decyzją.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
W dniach 19–23 stycznia 2026 r. odbędzie się kolejna, 56. edycja Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) – wydarzen...
Budujemy nowoczesne przedsiębiorstwo oparte na sztucznej inteligencji i danych, ale z ludzką twarzą – deklaruje...
Czescy przedsiębiorcy przyglądają się przemysłowo-obronnej strategii rozwoju Polski. Kluczowa inspiracja dotyczy...
„Jak podejść do elektryfikacji floty?” - odpowiadają eksperci z branży zamówień publicznych oraz finansów.
Ratyfikacja ZEKS to test powagi państwa. Sprawdza, czy potrafimy traktować godną pracę, zabezpieczenie społeczne...
W świecie, w którym coraz częściej liczy się wygoda, szybkość i realne korzyści z codziennych wyborów, programy lojalnościowe zyskują na znaczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas