Wynik ten oznacza, że osiągnęła w pierwszych dwóch kwartałach 11-proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Do 430 tys. (o 12 proc.) urosła z kolei liczba polis w ochronie ubezpieczyciela.
Przypis składki z OC komunikacyjnego zwiększył się o 12 proc., a z tytułu autocasco o 4 proc. - Kluczowym zadaniem w pierwszej połowie roku było osiągnięcie wzrostów w sprzedaży AC. W drugim kwartale nasz portfel tego typu polis urósł o 8 proc., podczas gdy rynek skurczył się o ponad 7 proc.– komentuje Michał Kwieciński, dyrektor generalny Liberty Direct.
Liberty Direct ogłosiło jednocześnie rozwój ubezpieczeń dla małych i średnich przedsiębiorstw. Pierwszym produktem skierowanym do tego segmentu jest ubezpieczenie placów komisów samochodowych. Z analiz firmy wynika, że wartość rynku ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych dla małych i średnich przedsiębiorstw wynosi około 4 mld zł. W kolejnych latach ma on rosnąć o kilka procent rocznie.