Prace obejmują m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. Już prowadzony jest demontaż sieci trakcyjnej i innych elementów infrastruktury kolejowej. Od najbliższego wtorku roboty zaczną się przy przejściu podziemnym. W czasie prac na południowej części stacji, przejście na perony będzie prowadzić od Placu Dworcowego.
Radomska stacja kolejowa ma się całkowicie zmienić. Perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie cały układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, zaplanowano także budowę nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym – skomputeryzowanej nastawni pozwalającej dyżurnym ruchu zarządzać ruchem kolejowym na dystansie nawet kilkudziesięciu kilometrów.
- Pełna modernizacja stacji Radom czyli, m.in. przebudowa torów, peronów, tunelu i całej infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów będzie przeprowadzona w ramach modernizacji trasy Warszawa - Radom – zaznacza dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK, Wojciech Folejewski.
Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom".