Rusza przebudowa kolei w Radomiu

Ruszyła pierwsza część modernizacji linii kolejowej łączącej Warszawę z Radomiem. W czwartek 15 stycznia Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły modernizację stacji Radom.

Aktualizacja: 03.03.2015 11:40 Publikacja: 16.01.2015 14:11

Rusza przebudowa kolei w Radomiu

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski Bartek Sadowski

Prace obejmują m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. Już prowadzony jest demontaż sieci trakcyjnej i innych elementów infrastruktury kolejowej. Od najbliższego wtorku roboty zaczną się przy przejściu podziemnym. W czasie prac na południowej części stacji, przejście na perony będzie prowadzić od Placu Dworcowego.

Radomska stacja kolejowa ma się całkowicie zmienić. Perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie cały układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, zaplanowano także budowę nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym – skomputeryzowanej nastawni pozwalającej dyżurnym ruchu zarządzać ruchem kolejowym na dystansie nawet kilkudziesięciu kilometrów.

- Pełna modernizacja stacji Radom czyli, m.in. przebudowa torów, peronów, tunelu i całej infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów będzie przeprowadzona w ramach modernizacji trasy Warszawa - Radom – zaznacza dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK, Wojciech Folejewski.

Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom".

– Węzeł w Radomiu jest kluczowy dla sieci komunikacyjnej na południu województwa, a zwłaszcza dla miasta – podkreślił wojewoda mazowiecki, Jacek Kozłowski.

Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki. Kolej przeznaczy na modernizację linii nr 8 łączącej Warszawę z Radomiem blisko 100 milionów złotych.. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Prace obejmują m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. Już prowadzony jest demontaż sieci trakcyjnej i innych elementów infrastruktury kolejowej. Od najbliższego wtorku roboty zaczną się przy przejściu podziemnym. W czasie prac na południowej części stacji, przejście na perony będzie prowadzić od Placu Dworcowego.

Radomska stacja kolejowa ma się całkowicie zmienić. Perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy