Relacje z klientami wsparte technologiami

Popyt na oprogramowanie CRM nie słabnie. W tym roku wartość tego rynku ma sięgnąć 36 mld dol. – wynika z szacunków analityków firmy badawczej Gartner.

Aktualizacja: 24.10.2016 22:13 Publikacja: 24.10.2016 20:05

Dzisiejsze oprogramowanie CRM to systemy zupełnie inne niż te sprzed kilkunastu czy nawet kilku lat. Przyspieszony rozwój technologii bardzo je zmienił. Jeśli chodzi o sposób użytkowania systemu, widoczna jest tendencja do coraz częstszego zakupu tych rozwiązań w modelu usługowym, w którym użytkownik otrzymuje dostęp do aplikacji za pomocą przeglądarki i opłaca stały abonament za korzystanie z niej.

Gartner przewiduje, że rynek tradycyjnych systemów CRM wzrośnie do 2017 roku o 14,8 proc., podczas gdy przychody z systemów CRM online zwiększą się o 22,6 proc. Rosnąca sprzedaż rozwiązań w modelu Software as a Service (SaaS – oprogramowanie jako usługa) wiąże się z tym, że jest to dla firm bardzo wygodne rozwiązanie stwarzające dużo mniejsze ryzyko inwestycji w oprogramowanie. Nic zatem dziwnego, że wdrożenia oparte na chmurze będą do końca 2016 r. stanowiły 50 proc. wszystkich implementacji CRM.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę