Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 24.10.2016 20:07 Publikacja: 24.10.2016 20:07
Foto: 123RF
Wykorzystanie mediów społecznościowych kluczowe dla efektywnego CRM.
Foto: Rzeczpospolita
Media społecznościowe zdobyły silną pozycję jako nowa forma komunikacji, co ma daleko idące konsekwencje dla współczesnych przedsiębiorstw. Portale te mogą pozytywnie lub negatywnie wpływać na opinię społeczną i wartość marki. Rodzi to coraz silniejszą potrzebę i wręcz konieczność kształtowania obrazu przedsiębiorstwa w social mediach oraz prowadzenia tam różnego typu działań (takich jak obsługa klienta, pomoc techniczna).
Dlatego też coraz częściej w systemach do zarządzania relacjami z klientami (Customer Relationship Management) pojawiają się funkcje pozwalające na śledzenie ruchu na profilach firmowych oraz monitorowanie i sprawdzanie reakcji klientów na dany produkt lub kampanię reklamową. Takie systemy otrzymały nawet swoją nazwę: Social CRM. Firma analityczna Gartner, definiując ten termin, określiła Social CRM jako „strategię wykorzystania społeczności do obsługi klientów, sprzedaży i marketingu". Według Gartnera do końca 2017 r. 25 proc. firm posiadających CRM rozszerzy działania związane z obsługą klienta na social media.
Kolejne trzy wyższe uczelnie i dwa resorty dołączyły do prac nad specjalnym raportem pt. „Bezpieczeństwo łańcuch...
Od strony użytkowej najważniejszy element e-Doręczeń to szybkość. Nie musimy też odwiedzać placówki pocztowej, ż...
Wyzwania związane z sytuacją geopolityczną w różnych kontekstach, także gospodarczych, zdominowały Polski Kongre...
Nowelizacja ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa (KSC) miała być tarczą chroniącą polskie firmy i inst...
Na Wyspie Spichrzów, czyli najgorętszym turystycznie rejonie Gdańska, powstaje nowa inwestycja hotelowa
Cyberprzestępcy wykorzystują dziś coraz bardziej wyrafinowane metody. Skalę zagrożeń ujawnia najnowszy raport CE...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas