Rynek rozwiązań do zarządzania tzw. ekosystemem domów szybko rośnie. Popularność technologii Internetu Rzeczy (IoT) trafiła również pod polskie strzechy.
Z danych firmy Somfy wynika, że aż blisko 80 proc. z nas jest skłonnych wydać na tzw. systemy smart home (z ang. inteligentny dom) ponad 1 tys. zł, z czego 30 proc. badanych mogłoby na taki cel wydać do 5 tys. zł
Boom na inteligentne domy
Stopień wykorzystania Internetu Rzeczy przez polskie firmy i rodzimych konsumentów nadal jest niewielki w porównaniu z Zachodem.
Według Marka Woźnego, dyrektora zarządzającego Capgemini Polska, musimy jednak pamiętać, że IoT jest stosunkowo młodym trendem, a jego potencjał w Polsce jest bardzo duży. Zgadza się z tym Jacek Łukaszewski, prezes Schneider Electric Polska. – Smart home jest bardzo perspektywicznym rynkiem. Prognozuje się, że do roku 2020 osiągnie on wartość 600–700 mln zł – podkreśla.
Wzrost ma więc być imponujący, bo jeszcze w 2015 r. rodzimy rynek wyceniano na 100 mln zł.