Reklama

Polacy kupują wina musujące już cały rok

W ciągu roku, do czerwca 2021 r., nad Wisłą wydano na takie trunki 620 mln zł. Kategoria ta rośnie znacznie szybciej wartościowo niż ilościowo, co pokazuje,nże sięgamy po coraz droższe alkohole z tego segmentu rynku.

Aktualizacja: 05.08.2021 21:23 Publikacja: 05.08.2021 21:00

Polacy kupują wina musujące już cały rok

Foto: Adobe Stock

W ostatnich 12 miesiącach, czyli od lipca 2020 do czerwca 2021 r., wydatki Polaków na wina musujące wzrosły aż o 19 proc. w ujęciu rocznym – wynika z danych firmy Nielsen. W tym samym okresie sprzedaż ilościowa wzrosła o 5,6 proc., do 27,7 mln litrów, co pokazuje, iż w cenie są coraz droższe trunki z bąbelkami.

– Wciąż zwiększa się sprzedaż włoskiego prosecco, które w analizowanym okresie odnotowało 34,5-proc. wzrost wartości sprzedaży. Sprzedaż francuskiego szampana skoczyła o 44 proc., a słodkiego włoskiego Asti – o 25 proc. – wymienia Anna Anasik, senior client consultant w Nielsenie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama