Specjaliści z domów mediowych są zgodni, że na rynku wciąż jest miejsce na nowe tytuły dla kobiet. Producenci dóbr luksusowych coraz chętniej umieszczają w nich swoje reklamy. Podobnego zdania są wydawcy, którzy z coraz większym optymizmem patrzą na rynek pism dla kobiet. Na początku października Edipresse Polska wystartowało z dwutygodnikiem o gwiazdach „Party”, teraz Hachette Filipacchi Burda Polska (HFBP), które ma już luksusową „Elle”, dopina projekt polskiej edycji amerykańskiego magazynu „In Style”.

– Tytuł ukaże się w pierwszej połowie przyszłego roku, redakcja jest już skompletowana, kieruje nią Piotr Zachara. Będzie on konkurował m.in. z „Twoim Stylem”, „Panią”, „Viva!” i „Glamour” – mówi Krzysztof Kawaliło, dyrektor zarządzający i szef reklamy HFBP. Jak tłumaczy, nowy tytuł nie zagrozi „Elle”, bo pisma mają inną filozofię: „In Style” też prezentuje modę, ale kreowaną przez gwiazdy. – Wartość rynku reklamowego z roku na rok rośnie, co zwiększa szanse nowych tytułów – uważa Kawaliło.

Wydawcy coraz śmielej inwestują w kolorowe pisma, choć jeszcze niedawno się na to nie zanosiło. W marcu np. centrala wydawnictwa G+J w ostatniej chwili zrezygnowała w Polsce z debiutu luksusowego magazynu dla kobiet „One”, choć media plannerzy dawali mu spore szanse. – Byliśmy zawiedzeni, że nie wystartował – mówi Maria Bielecka, media manager w domu mediowym MPG. Wydawca tłumaczył, że woli inwestować na tych rynkach, gdzie nie ma kosztownej wojny na gadżety i ceny.

Startu dwutygodnika „Party” nie żałuje Edipresse Polska. Oficjalnych wyników sprzedaży pisma jeszcze nie ma, ale według wydawcy sprzedaż pierwszego numeru wyniosła ponad 380 tys. egz. – Wyniki „Party” przerosły nasze oczekiwania – przyznaje Zbigniew Napierała, prezes Edipresse Polska. – Widzimy, że jest na rynku zapotrzebowanie na tego typu kolorowe magazyny. Nie najlepiej ma się za to rynek tygodników poradniczych i opiniotwórczych — dodaje. Promocja „Party” do końca roku będzie kosztować 6 mln zł.

Przychody reklamowe tego typu magazynów zachęcają jednak wydawców do takich inwestycji. Cennikowe wpływy reklamowe „Viva!” według Expert Monitora wyniosły od stycznia do października 59,4 mln zł, „Twojego Stylu” – 50,2 mln zł, „Gali” – 46,6 mln zł, a „Elle” – 30,1 mln zł. ?