Stocznia potrafiła znaleźć sposób nie tylko na przetrwanie, ale i na podbój światowych rynków. Jest w pierwszej piątce największych stoczni remontowych na świecie. Według magazynu „Drydock” wśród europejskich stoczni remontowych zajmuje pierwsze miejsce. Wraz z 25 innymi spółkami zależnymi tworzy dziś kapitałową Grupę REMONTOWA specjalizującą się w projektowaniu, budowie, przebudowach i remontach statków oraz innych konstrukcjach morskich. Buduje kompletnie wyposażone statki seryjne, a także awangardowe, ultranowoczesne prototypy, które od kilku lat trafiają na listy najciekawszych statków budowanych każdego roku na świecie (ranking Significant Ships).
Remontowa S.A. jest także najlepszą stocznią w Polsce. W ubiegłorocznym rankingu Best of European Business organizowanym przez Roland Berger Strategy, a którego patronem jest „Rzeczpospolita”, spółka zwyciężyła w gronie dużych firm w kategorii konkurencyjność międzynarodowa. Została doceniona właśnie za innowacyjność, w tym za budowę rafinerii ropy naftowej bezpośrednio na statkach. Na liście opracowanej przez Instytut Nauk Ekonomicznych PAN zajmuje 194. pozycję wśród 500 najbardziej innowacyjnych polskich firm.
Przychody Gdańskiej Stoczni Remontowej w ubiegłym roku przekroczyły 1 mld zł. Firma miała też ponad 40 mln zł zysku. Jest okrętem flagowym dla ponad 20 spółek tworzących Grupę Kapitałową Remontowej S.A. Cała Grupa zanotowała w zeszłym roku przychody rzędu 1,5 mld zł. Jest największym i najbardziej stabilnym pracodawcą prywatnym na Pomorzu. Wliczając pracowników stoczni, Grupy REMONTOWA oraz kooperantów, stocznia daje zatrudnienie łącznie ponad 10 tysiącom osób (ponad pięć tysięcy pracowników oraz ok. 2,5 tysiąca kooperantów).
Jednym ze źródeł sukcesu stoczni jest umiejętność szybkiej zmiany profilu produkcji i realizacji najdziwniejszych nawet zamówień. Remontowa miała swój udział w produkcji najnowszego i największego samolotu Airbus A-380. Zbudowała ona wartą 8 mln euro pływającą stację (rodzaj stalowego pontonu). Posłuży ona do przeładunku na rzeczne barki kadłubów A-380 wykonywanych w Niemczech, skrzydeł produkowanych w Anglii i stateczników z Hiszpanii. Wcześniej GSR była poddostawcą przy budowie mostu, który połączył Danię ze Szwecją.
Stocznia Północna, której współudziałowcem jest Gdańska Stocznia Remontowa, żyje głównie dzięki realizowaniu nietypowych zamówień, np. statków rybackich lub prototypowych jednostek budowanych według życzenia armatora. Buduje np. małe promy samochodowe przystosowane do żeglugi po norweskich fiordach oraz łodzie patrolowe dla klientów z państw dalekowschodnich. Wcześniej specjalizowała się w produkcji okrętów wojennych dla krajów Układu Warszawskiego.