Mimo spowolnienia w całej branży handlowej ten rok poznański Apart na pewno uzna za udany. Moc marki wzrosła o 20 pkt i sięga już 557 pkt. Apart zwiększył też przewagą nad brandem swego głównego jubilerskiego konkurenta – W. Kruka. O ile przed rokiem obie marki dzieliło 20 pkt, o tyle teraz jest to już 49 pkt.
Apart jest też zdecydowanym liderem polskiego rynku jubilerskiego. Firma ma 160 salonów z biżuterią, z czego dziewięć działa pod marką Apart Exclusive. W kolejnych kilkunastu także skupia się na produktach z najwyższej półki. Znaleźć tu można głównie platynową i brylantową biżuterię oraz luksusowe zegarki.
Co prawda firma także odczuła wpływ kryzysu – jej przychody w tym roku będą oscylowały w okolicach 400 mln zł, podobnie jak w 2009 r. Jednak zauważa już ożywienie sprzedaży, zwłaszcza w przypadku produktów najdroższych, tak biżuteryjnych, jak i zegarków. Dzisiaj transakcje za 80 tys. czy powyżej 100 tys. zł zdarzają się znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu.
Markę Apart wzmacnia też jej aktywna promocja – firma od kilku lat inwestuje w kampanie reklamowe swej kolekcji brylantowej z udziałem jedynej polskiej Miss Świata Anety Kręglickiej. Niedawno wystartowała kolejna akcja skierowana raczej do młodszego i mniej zamożnego klienta, tym razem z udziałem znanej na całym świecie polskiej modelki Anji Rubik. Apart umiejętnie i konsekwentnie wykorzystuje też tzw. product placament, czyli tzw. ukrytą reklamę; od kilku lat wprowadza swoje produkty do znanych programów telewizyjnych czy seriali, jak choćby „Usta usta” w telewizji TVN. Współpracuje też z projektantami mody, jak Paprocki & Brzozowski czy Maciej Zień, a ostatnio jego biżuteria pokazywana była w ramach pokazu Teresy Rosati w Beverly Hills.
Dlatego marka prowadzi nie tylko w głównym rankingu mocy, ale i w badaniach siły marki – w nich najwyżej oceniono jej prestiż czy postrzeganą jakość – tutaj Apart zanotował jeszcze lepsze wyniki niż przed rokiem.