Komputery przenośne to już nie tylko narzędzie codziennej pracy w biurze czy szkole. Jak pokazują wyniki przeprowadzonego w maju tego roku w naszym kraju badania firmę Samsung, z notebooków Polacy korzystają coraz chętniej na wakacjach (40 proc.respondentów), na wyjazdach weekendowych (31 proc.), w środkach komunikacji miejskiej (16 proc.), czy też w kawiarniach i restauracjach (13 proc.).
W tej sytuacji nie dziwi, że dla ankietowanych w notebooku liczy się przede wszystkim długo trzymająca bateria (48 proc. wskazań). W dalszej kolejności – szybkość działania (32 proc.), lekka waga (30 proc.), a także jasny ekran, zapewniający dobrą widoczność w świetle dziennym (29 proc.).
W tracie wakacyjnego lub weekendowego wypoczynku za pomocą noteboków Polacy najchętniej przeglądają strony www, pocztę e-mail oraz zdjęcia, a także słuchają muzyki i oglądają filmy. Dopiero w dalszej kolejności korzystają z mediów społecznościowych i wykorzystujaje do gier. W trakcie wakacji kobiety częściej niż mężczyźni logują się na swoich laptopach do portali społecznościowych oraz zgrywają filmy i zdjęcia z aparatów i kamer.
Wykorzystywanie laptopów jedynie do celów zawodowych niemal się już nie zdarza. Natomiast korzystanie z notebooków jedynie do celów prywatnych częściej zdarza się kobietom (36 proc. ankietowanych) niż mężczyznom (30 proc.), co według autorów badania w pewnym stopniu wynika z niższego odsetka zatrudnionych kobiet. Kobietom bardziej niż mężczyznom zależy na tym, by notebook był lekki, szybko działał i posiadał pojemny dysk twardy. Z kolei mężczyźni w większym stopniu zwracają uwagę na ciche działanie, mocną kartę graficzną, nowoczesny design, niskie wydzielanie ciepła, a przede wszystkim smukłość konstrukcji.
Raport odnotowuje też, że osoby w wieku 15-18 lat to jedyna grupa, w której większość osób nie korzysta z laptopów. Tu wciąż dominują komputery stacjonarne, często wykorzystywane do gier.