Inicjatorem i głównym sponsorem kampanii jest Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, partnerami - dwanaście firm ubezpieczeniowych, Polska Izba Ubezpieczeń oraz Komisja Nadzoru Finansowego, jako partner honorowy. Film emitowany będzie we wszystkich kinach Cinema City i Helios przez najbliższy tydzień, w ramach bloków reklamowych.
Z badań opinii publicznej wynika, że aż osiemdziesiąt procent polskich kierowców nie zdaje sobie sprawy, że siadając za kierownicą cudzego auta powinni upewnić się czy jego właściciel ma polisę OC. Nie wiedzą, że kierowanie nieubezpieczonym pojazdem naraża ich na bardzo poważne konsekwencje finansowe. A Polacy coraz częściej korzystają z auta, motocykla, ciągnika, motoroweru, quada etc. - innego niż własny. W ubiegłym roku co czwarty wypadek drogowy spowodowany został przez kierowcę, który nie był właścicielem pojazdu – wynika z danych z ogólnopolskiej bazy polis i szkód prowadzonej przez UFG. Tymczasem zaledwie co piąty polski kierowca wie, że gdy spowoduje wypadek prowadząc pojazd bez OC - to z własnej kieszeni musi zwracać odszkodowanie za jego skutki - do spółki z posiadaczem pojazdu, który nie wykupił ubezpieczenia. Ofiary takiego wypadku otrzymują odszkodowanie od UFG. Jednak po wypłacie świadczenia, Fundusz występuje o zwrot wypłaconej sumy (tzw. regres) - zarówno do kierującego jak i właściciela nieubezpieczonego pojazdu.
– Celem wspólnej kampanii jest rozszerzenie kręgu osób zainteresowanych tym czy dany pojazd ma OC i uświadomienie kierowcom, że nie jest to tylko sprawa jego właściciela – wyjaśnia Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. - Szczególnie, że coraz częściej siadamy za kierownicą cudzego samochodu. Dla mnie istotne jest również to, że po raz pierwszy w historii polskich ubezpieczeń udało się nam zjednoczyć siły ubezpieczycieli wobec tak istotnej sprawy, która nie powinna być obojętna dla ponad 20 milionów polskich kierowców.
Prezentowany w kinach film „Nie wstępuj w związek na który nie jesteś gotowy" jest częścią kampanii informacyjnej zainicjowanej przez UFG w czerwcu tego roku, wspólnie z instytucjami rynku ubezpieczeniowego: Polską Izbą Ubezpieczeń, Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, Rzecznikiem Ubezpieczonych oraz Komisją Nadzoru Finansowego, jako partnerem honorowym. Czerwcowa kampania obejmowała cztery filmy, które promowane były w Internecie, i przygotowana została wspólnie z agencją reklamową Walk Digital, współpracującą z firmą producencką Mojo Films. Autorem scenariusza spotów filmowych jest Aleksander Frydrych, reżyserem - Dariusz Rzontkowski; obaj z Grupy Walk.
W ciągu trzech miesięcy filmy obejrzało w sieci ponad ćwierć miliona osób. Partnerami obecnej kampanii są ubezpieczyciele: Axa Direct, Benefia, BRE Ubezpieczenia, Compensa, Ergo Hestia, Generali, Gothaer, Liberty Direct, Link4, PZU, TUW „TUW", UNIQA oraz PIU i KNF. Do projekcji w kinach wybrany został film w wersji „Warsztat", która zyskała największą oglądalność wśród Internautów. Spot będzie emitowany we wszystkich kinach Cinema City i Helios przez najbliższy tydzień, w ramach bloków reklamowych. Przewidywana widownia może sięgnąć nawet pół miliona osób.