- Złożenie największemu akcjonariuszowi Grupy Lotos oferty na zakup udziałów Lotos Kolej ma na celu zakomunikowanie naszego zainteresowania uczestnictwem w procesach, które mogą prowadzić do nabycia udziałów w kolejowej spółce. Kilkukrotnie sygnalizowaliśmy już, że jesteśmy zainteresowani akwizycją w obszarze kolejowych przewozów towarowych, a złożona oferta jest tego potwierdzeniem – tłumaczy w komunikacie prasowym Piotr Pawłowski, prezes OT Logistics.

Logistyczna grupa ze Szczecina złożyła propozycję nabycia Lotos Kolej mimo, że formalnie podmiot ten nie został wystawiony na sprzedaż, ani przez Ministerstwo Skarbu Państwa, ani przez Grupę Lotos, do której bezpośrednio należy. OT Logistics zdecydowało się jednak na złożenie stosowanej oferty ze względu na publiczne zapowiedzi składane przez Pawła Olechnowicza, prezesa Grupy Lotos. Spółka przypomina, że niedawno poinformował on o podjęciu jeszcze w pierwszym kwartale tego roku ostatecznej decyzję na temat przyszłości firmy Lotos Kolej. Podał też, że Grupa Lotos jest zainteresowana pozyskaniem inwestora zewnętrznego i zaangażowaniem go we wspólny proces konsolidacji rynku przewozów kolejowych.

- Współpracujemy z Lotos Kolej już od dłuższego czasu i dostrzegamy, że synergie pomiędzy przedsiębiorstwami byłyby wręcz modelowe. Nabycie udziałów w Lotos Kolej doskonale wpisywałoby się w strategiczne plany rozwoju grupy kapitałowej OT Logistics - uważa Pawłowski.

Wcześniej zainteresowanie nabyciem udziałów w Lotos Kolej wyrażało też PKP Cargo. Grupa Lotos nie ujawnia z kim prowadzi obecnie rozmowy na temat pozyskania partnera dla kolejowej firmy. Na ostatniej konferencji prasowej zarząd gdańskiego koncernu poinformował, że nie musi sprzedawać tego podmiotu, chce jednak, by się rozwijał, zwiększał obroty, przewozy i miał partnera, który potrafi go wspierać. Gdański koncern zamierza jednocześnie pozostać udziałowcem tej firmy. W pierwszej fazie chce pozyskać dla niej partnera finansowego. Jeśli warunki rynkowe okażą się niekorzystne, to nie wykluczył, że Lotos Kolej pozostanie pod całkowitą kontrolą Grupy Lotos. Nie wykluczono również działań zmierzających do skierowania firmy na warszawska giełdę.