Patriotyzm widać też w gospodarce

Firmy coraz częściej podkreślają związki z lokalnym rynkiem i dzielenie się na nim wypracowanymi zyskami.

Publikacja: 13.06.2017 20:51

Patriotyzm widać też w gospodarce

Foto: 123RF

Dzisiaj w kampaniach reklamowych czy ogółem w komunikacji z klientelami i dostawcami firmy niemal na wyścigi wykorzystują różnego rodzaju nawiązania patriotyczne. Nie ma się co oszukiwać, że stało się to samo z siebie. Zanim odkryto potencjał promowania takiego nastawienia do partnerów społecznych, przez media przetoczyła się fala skandali z ukrywaniem dochodów w rajach podatkowych, kreatywną księgowością czy cenami transferowymi.

Takie zachowania były coraz ostrzej piętnowane, państwa i Unia zaczęły wdrażać rozwiązania skuteczniej ścigające firmy chcące unikać płacenia podatków. W kilka lat nastawienie przedsiębiorstw się zmieniło – dziś wręcz modne staje się rozsądny patriotyzm gospodarczy.

Pozostało 92% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy