Reklama

Właściciel Cartiera, IWC i Dunhilla stawia na e-handel

Szwajcarska grupa artykułów luksusowych zaproponowała włoskiej sieci internetowej sprzedaży wykwintnej odzieży i artykułów luksusowych kupno 75 proc. jej akcji, których jeszcze nie ma, aby zwiększyć swą obecność w Internecie. Oferta wywołała skok notowań włoskiej spółki w Mediolanie o 25,6 proc. i spadek cen akcji oferenta w Zurychu o 2 proc.

Aktualizacja: 22.01.2018 14:17 Publikacja: 22.01.2018 14:10

Właściciel Cartiera, IWC i Dunhilla stawia na e-handel

Foto: Pexels

Grupa Richemont (51,7 mld franków kapitalizacji) proponuje włoskiej Yoox-Net-a-Porter po 38 euro za akcję zwykłą, 2,8 mld euro łącznie, co oznacza premię prawie 26 proc. wobec kursu z piątku i wycenia ja na 5,3 mld euro.

Szwajcarski właściciel marek Cartier, Montblanc, IWC, Dunhill i Baume&Mercier ma 49 proc. udziałów w YNAP, ale tylko 25 proc. praw głosu. Prezes Johann Rupert wyjaśnił, że chce zwiększyć rolę tej spółki w e-handlu artykułami luksusowymi wchodzeniem na nowe rynki i rozszerzeniem oferty. - Jesteśmy b.zadowoleni z wyników dyrekcji spółki z Federico Marchettim i zamierzamy wspierać jej starania w zakresie strategii i jeszcze bardziej przyspieszyć wzrost firmy – powiedział

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama