Właściciel Cartiera, IWC i Dunhilla stawia na e-handel

Szwajcarska grupa artykułów luksusowych zaproponowała włoskiej sieci internetowej sprzedaży wykwintnej odzieży i artykułów luksusowych kupno 75 proc. jej akcji, których jeszcze nie ma, aby zwiększyć swą obecność w Internecie. Oferta wywołała skok notowań włoskiej spółki w Mediolanie o 25,6 proc. i spadek cen akcji oferenta w Zurychu o 2 proc.

Aktualizacja: 22.01.2018 14:17 Publikacja: 22.01.2018 14:10

Właściciel Cartiera, IWC i Dunhilla stawia na e-handel

Foto: Pexels

Grupa Richemont (51,7 mld franków kapitalizacji) proponuje włoskiej Yoox-Net-a-Porter po 38 euro za akcję zwykłą, 2,8 mld euro łącznie, co oznacza premię prawie 26 proc. wobec kursu z piątku i wycenia ja na 5,3 mld euro.

Szwajcarski właściciel marek Cartier, Montblanc, IWC, Dunhill i Baume&Mercier ma 49 proc. udziałów w YNAP, ale tylko 25 proc. praw głosu. Prezes Johann Rupert wyjaśnił, że chce zwiększyć rolę tej spółki w e-handlu artykułami luksusowymi wchodzeniem na nowe rynki i rozszerzeniem oferty. - Jesteśmy b.zadowoleni z wyników dyrekcji spółki z Federico Marchettim i zamierzamy wspierać jej starania w zakresie strategii i jeszcze bardziej przyspieszyć wzrost firmy – powiedział

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Koniec Eldorado w IT. Sankcje na Rosję bez USA. Honda stawia na hybrydy
Biznes
Polska największym beneficjentem pożyczek na uzbrojenie?
Biznes
„NaszEauto” na hamulcu. Co dalej z rządowym programem?
Biznes
Ręczna wyrzutnia dronów. Polski wynalazek ma inwestora
Materiał Promocyjny
Koniec kodu kreskowego? Nadchodzi rewolucja z kodami QR