Właściciel Cartiera, IWC i Dunhilla stawia na e-handel

Szwajcarska grupa artykułów luksusowych zaproponowała włoskiej sieci internetowej sprzedaży wykwintnej odzieży i artykułów luksusowych kupno 75 proc. jej akcji, których jeszcze nie ma, aby zwiększyć swą obecność w Internecie. Oferta wywołała skok notowań włoskiej spółki w Mediolanie o 25,6 proc. i spadek cen akcji oferenta w Zurychu o 2 proc.

Aktualizacja: 22.01.2018 14:17 Publikacja: 22.01.2018 14:10

Właściciel Cartiera, IWC i Dunhilla stawia na e-handel

Foto: Pexels

Grupa Richemont (51,7 mld franków kapitalizacji) proponuje włoskiej Yoox-Net-a-Porter po 38 euro za akcję zwykłą, 2,8 mld euro łącznie, co oznacza premię prawie 26 proc. wobec kursu z piątku i wycenia ja na 5,3 mld euro.

Szwajcarski właściciel marek Cartier, Montblanc, IWC, Dunhill i Baume&Mercier ma 49 proc. udziałów w YNAP, ale tylko 25 proc. praw głosu. Prezes Johann Rupert wyjaśnił, że chce zwiększyć rolę tej spółki w e-handlu artykułami luksusowymi wchodzeniem na nowe rynki i rozszerzeniem oferty. - Jesteśmy b.zadowoleni z wyników dyrekcji spółki z Federico Marchettim i zamierzamy wspierać jej starania w zakresie strategii i jeszcze bardziej przyspieszyć wzrost firmy – powiedział

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama