Aktualizacja: 10.11.2018 11:52 Publikacja: 10.11.2018 13:00
Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski
Produkcja czarnego paliwa z roku na rok się kurczy, ale Polska pozostaje potężnym producentem tego surowca w Unii Europejskiej. Przyszłość branży stoi jednak pod dużym znakiem zapytania.
Czarne złoto od dawna jest naszym skarbem narodowym, o który jednak kolejne rządy nie potrafiły odpowiednio zadbać. Kontrolowana przez państwo branża nie dbała o koszty i nie potrafiła wykorzystać okresów dobrej koniunktury. Tym bardziej że każda decyzja oznaczająca redukcję kosztów w firmach wydobywczych natychmiast wywoływała falę protestów wśród górników. Chęć zachowania spokoju społecznego niejednokrotnie przegrywała z prostym rachunkiem ekonomicznym. Tak więc w bogatej historii polskiego górnictwa mieliśmy kilkakrotnie do czynienia z załamaniem kondycji branży. Natomiast dziś, gdy najmłodsza kopalnia węgla kamiennego ma już ponad 20 lat, powraca temat budowy kolejnych zakładów wydobywczych – opartych na najnowszych technologiach i na zdecydowanie niższych kosztach produkcji. Inwestorzy nie mają jednak łatwego zadania.
Zamrożone na terenie Wspólnoty gotówka i papiery wartościowe oligarchów objętych sankcjami oraz rosyjskich państ...
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Blisko połowa Polaków nie widzi swojej drogi zawodowej w prowadzeniu własnego biznesu, choć ponad 80 proc. uważa...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas