Reklama

Amerykańskie spółki ewakuują się z Chin

Niektóre amerykańskie spółki działające w Chinach przyśpieszają swoją ucieczkę z kontynentu, ponieważ konflikt na linii Waszyngton-Pekin nie sprzyja prowadzeniu biznesu w azjatyckim kraju – wynika z najnowszego raportu Amerykańskiej Izby Handlowej w Szanghaju (AmCham).

Aktualizacja: 11.09.2019 15:24 Publikacja: 11.09.2019 14:00

Pekin

Pekin

Foto: Fotorzepa, Alicja Podskoczy

W ubiegłym roku 26,5 proc. firm z USA działających na terenie Państwa Środka przekierowało inwestycje, które pierwotnie miały zostać zrealizowane w Chinach, do innych państw. Oznacza to wzrost o 6,9 pkt proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. AmCham zauważa, że najwięcej inwestycji przekierowały spółki z sektora technologii, produkujące sprzęt i tworzące oprogramowanie.

Badanie przeprowadzone we współpracy z PwC obejmowało 333 członków Amerykańskiej Izby Handlowej w Szanghaju i zostało przeprowadzone jeszcze przed ostatnią eskalacją napięć między Waszyngtonem a Pekinem. Respondentom zadawano pytania w okresie od 27 czerwca do 25 lipca, czyli wtedy, gdy Donald Trump i Xi Jinping postanowili wznowić rozmowy handlowe, jeszcze przed informacją o kolejnych cłach nałożonych na Chiny.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama