Reklama

Sieć Meliá dyskryminowała klientów, teraz zapłaci grzywnę

Pion konkurencji UE ukarał grzywną 6,7 mln euro hiszpańską sieć Meliá Hotels International za dyskryminowanie klientów zależnie od kraju pochodzenia przy rezerwowaniu pobytu przez Internet.

Publikacja: 23.02.2020 14:29

Sieć Meliá dyskryminowała klientów, teraz zapłaci grzywnę

Foto: Bloomberg

Grzywna zmniejszona o 30 proc. w zamian za przyznanie się przez sieć do winy kończy 3-letnie śledztwo dotyczące 15 firm podejrzewane o ograniczanie internetowej sprzedaży elektroniki użytkowej, gier wideo i rezerwacji pokojów hotelowych. Sieć „Meliá zabroniła tour-operatorom swobodnego oferowania pobytów w hotelach wszędzie w Europie. W konsekwencji tego konsumenci mieli dostęp do różnych ofert i do różnych cen zależnie do swego pochodzenia. Takie postępowanie jest nielegalne według norm o ochronie konkurencji. Konsumenci muszą mieć możliwość korzystania w pełni z jednolitego rynku i mieć dostęp do najlepszych ofert"— oświadczyła w komunikacie komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama