Sieć Meliá dyskryminowała klientów, teraz zapłaci grzywnę

Pion konkurencji UE ukarał grzywną 6,7 mln euro hiszpańską sieć Meliá Hotels International za dyskryminowanie klientów zależnie od kraju pochodzenia przy rezerwowaniu pobytu przez Internet.

Publikacja: 23.02.2020 14:29

Sieć Meliá dyskryminowała klientów, teraz zapłaci grzywnę

Foto: Bloomberg

Grzywna zmniejszona o 30 proc. w zamian za przyznanie się przez sieć do winy kończy 3-letnie śledztwo dotyczące 15 firm podejrzewane o ograniczanie internetowej sprzedaży elektroniki użytkowej, gier wideo i rezerwacji pokojów hotelowych. Sieć „Meliá zabroniła tour-operatorom swobodnego oferowania pobytów w hotelach wszędzie w Europie. W konsekwencji tego konsumenci mieli dostęp do różnych ofert i do różnych cen zależnie do swego pochodzenia. Takie postępowanie jest nielegalne według norm o ochronie konkurencji. Konsumenci muszą mieć możliwość korzystania w pełni z jednolitego rynku i mieć dostęp do najlepszych ofert"— oświadczyła w komunikacie komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej