Reklama

Urząd antymonopolowy w ciągłych przeobrażeniach

30 lat temu Sejm uchwalił ustawę o przeciwdziałaniu praktykom monopolistycznym, co dało początek obecnemu UOKiK. Dzisiaj urząd ma znacznie szersze kompetencje.

Publikacja: 24.02.2020 21:00

Tomasz Chróstny był wiceprezesem, a od stycznia 2020 r. stoi na czele Urzędu Ochrony Konkurencji i K

Tomasz Chróstny był wiceprezesem, a od stycznia 2020 r. stoi na czele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Foto: Fotorzepa, Agnieszka Murak

Powołany 30 lat temu Urząd Antymonopolowy stał się Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów sześć lat później, stopniowo rozszerzał też zakres kompetencji – od ochrony konkurencji po konsumentów, przejmując nadzór nad Inspekcją Handlową. Zajmuje się też monitorowaniem pomocy publicznej i wypełnia zadania z ustawy o zwalczaniu przewagi kontraktowej.

– Urząd odegrał istotną rolę w tworzeniu gospodarki rynkowej, a obecnie stoi przed nowymi wyzwaniami i zadaniami. Wynikają one ze zmian, które bardzo szybko zachodzą na rynku. Wspomnę chociażby o usługach finansowych czy cyfrowych. Powodują one coraz to nowsze problemy dla najsłabszych uczestników rynku, czyli konsumentów – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. – Będziemy odpowiadać na te wyzwania i dbać o to, aby przedsiębiorcy zachowywali się uczciwie wobec obywateli. Już rozpocząłem pracę nad dokumentem, który wyznaczy nowe kierunki naszego działania – dodaje prezes UOKiK.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rosyjski biznes do Kremla: Chcieliście wojny, to płaćcie
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama