Restauracje zamknięte, trwa boom na pudełka

Nawet czołowi gracze mówią o podwojeniu liczby zamówień w pierwszym kwartale. Catering pudełkowy błyskawicznie zyskuje na popularności.

Aktualizacja: 14.04.2021 06:30 Publikacja: 13.04.2021 21:00

Restauracje zamknięte, trwa boom na pudełka

Foto: Bloomberg

Diety pudełkowe po początkowym załamaniu na starcie pandemii szybko odzyskały wigor. Rynek rośnie w błyskawicznym tempie: w 2020 r. oceniany był nawet na 2 mld zł. A to dopiero początek jego możliwości.

Z danych porównywarki Dietly.pl wynika, że pierwszy kwartał 2021 r. był rekordowy: pojawiło się ponad 100 nowych firm, ale również średnia liczba dziennych dostaw cateringów dietetycznych w Polsce wzrosła o ok. 45 proc.

Więcej małych miast

– Obecnie każdego dnia dostarczanych jest ok. 160–180 tys. zestawów. Cieszy coraz większa dostępność cateringów w większości miast w Polsce i coraz więcej firm rozwijających się lokalnie – mówi Przemysław Skokowski, prezes Dietly.pl. – Tylko w pierwszym kwartale wygenerowaliśmy 39 proc. więcej zamówień niż w całym zeszłym roku. A to świadczy o jeszcze jednym trendzie – coraz większy wybór na rynku przekłada się na konieczność albo znalezienia jednego dostawcy, któremu pozostaniemy zawsze wierni, albo na szukanie i próbowanie różnych, podobnie jak z restauracjami – dodaje.

Producenci potwierdzają, że zamówień przybywa. – W pierwszym kwartale 2021 r. oprócz wielu nowych klientów zaobserwowaliśmy znaczny powrót osób z pierwszego kwartału 2020 r., które zapewne m.in. przez pracę zdalną czy też niepewną sytuację na rynku pracy zawiesiły w ubiegłym roku nasze abonamenty – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.

Firma w pierwszym kwartale podwoiła liczbę zamówień. – Zmodernizowaliśmy linię produkcyjną, to proces cykliczny związany ze stale rosnącą liczbą zamówień. Teraz rozbudowujemy także halę produkcyjną i szykujemy się do premiery nowych programów dietetycznych – dodaje.

Inne firmy również są zadowolone. – W pierwszym kwartale 2021 roku odnotowaliśmy 50-proc. wzrost przychodów w stosunku do I kwartału 2020 roku. Pod koniec marca 2020 roku nasz przychód za pierwsze trzy miesiące wynosił 2,1 mln zł, a w tym roku jest to 3,1 mln zł – mówi Bartłomiej Foszer, inwestor i doradca strategiczny Cateringu Pomelo. – W marcu poszerzyliśmy dostawy o kolejnych 50 nowych miejscowości. Zauważyliśmy również rosnące zainteresowanie dietami wykluczającymi spożycie mięsa, które obecnie stanowią około 25 proc. zamówień – dodaje.

Klienci nowi i lojalni

– Widzimy też znaczący wzrost lojalności klienta na przestrzeni ostatnich miesięcy. Wzrosła liczba powracających klientów, którzy po złożeniu pierwszego zamówienia wielokrotnie składają kolejne. Coraz więcej osób decyduje się na długoterminowe diety – mówi Artur Rowiński, właściciel Be Diet Catering, cateringu współtworzonego przez Ewę Chodakowską. – W okresie zmniejszonej aktywności fizycznej catering dietetyczny jest doskonałym rozwiązaniem, bo pozwala na kontrolę liczby przyjmowanych kalorii. Liczne badania pokazują, że Polacy w okresie pandemii przytyli średnio 5–6 kg, więc jest to częsta motywacja do wykupienia diety – dodaje.

Także firma SuperMenu, która wystartowała rok temu, jest zadowolona z wyników. – W pierwszym kwartale 2021 roku zanotowaliśmy 40-proc. wzrost zamówień w porównaniu z czwartym kwartałem 2020 roku. Na koniec pierwszego półrocza działalności nasz catering dietetyczny był dostępny już w około 1800 miejscowościach, z czego prawie 240 to miasta. Do końca grudnia byliśmy już w ponad 1900 miejscowościach i prawie 300 miastach – mówi Jacek Domasat, prezes SuperMenu.

– W pierwszym kwartale 2021 powiększyliśmy dystrybucję o kolejne 18 miast i 62 mniejsze miejscowości. W ciągu następnych trzech miesięcy planujemy zwiększenie ich kolejno o 20 miast i 70 mniejszych miejscowości. W międzyczasie poszerzyliśmy swoją ofertę o dwa nowe warianty diet. Do końca roku planujemy wprowadzenie kolejnych czterech–pięciu oraz umożliwienie klientom opcji wyboru menu – dodaje.

Firma prognozuje, że w drugim kwartale 2021 roku liczba zamówień wzrośnie o 20 proc.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji