Prosper zwiększył sprzedaż o 10 proc. w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Zysk hurtowni, która zajmuje czwarte miejsce pod względem udziału w rynku, wzrósł w stosunku do poprzedniego kwartału o 24 proc., ale był niższy niż przed rokiem o 1 mln zł. – To efekt dużych rezerw utworzonych w drugim kwartale, których nie udało się jeszcze odrobić – wyjaśnia Adam Pieniacki, nowy dyrektor finansowy Prospera (wcześniej pracował m.in. w KGHM i UPS Polska).

Marża brutto na sprzedaży Prospera w trzecim kwartale wyniosła 5,96 proc., marża netto – 0,41 proc. (rok wcześniej 0,52 proc.). Firma ruszyła w tym okresie z nową, strategiczną inwestycją – kosztem 15 mln zł zaczęła rozbudowę centralnego magazynu w Warszawie (pisaliśmy o tym kilka miesięcy temu w „Rz”).

– Przez ostatnie miesiące byliśmy rozpędzoną lokomotywą, teraz czas zwolnić i posprzątać wagony – mówi Piotr Sucharski, dyrektor generalny i wiceprezes Torfarmu. Po licznych akwizycjach (ostatnia to zakup 100 proc. akcji śląskiej hurtowni Itero na przełomie października i listopada) grupa wskoczyła na pierwszą pozycję pod względem udziałów w hurtowym rynku sprzedaży do aptek, detronizując dotychczasowego lidera Polską Grupę Farmaceutyczną (choć ta wciąż ma najwyższy udział w całym rynku obejmującym też przedhurt i sprzedaż do szpitali).

Skonsolidowany zysk netto Torfarmu w III kwartale wyniósł 2,8 mln zł i był na poziomie jednostkowego zysku netto grupy z trzeciego kwartału 2006 r. (hurtownia publikuje wyniki skonsolidowane od pierwszego kwartału 2007 r.). Wpływ na to miało 1,6 mln zł straty poniesionej przez spółkę zależną Apofarm Group, która wycofywała się z przedhurtowej sprzedaży leków. Przychody Torfarmu po trzech kwartałach wyniosły 2,4 mln zł.Obie firmy zapowiadają, że chcą się teraz skoncentrować na rozwoju własnych programów lojalnościowych dla aptek Świata Zdrowia (Torfarm) i Apteki Dobrych Cen (Prosper).