Producentem Dobrowianki jest spółka Womir Spa, którą Danone w kupił 2010 roku. Do tej pory firma sprzedawała wodę Dobrawę, która zdobyła zaledwie ok. 1 proc. polskiego rynku wody. Danone firmę przejął, aby uzupełnić swoją ofertę, którą do tej pory opierał  na marce Żywiec Zdrój. Od kilku lat jest ona najpopularniejszą wodą butelkowaną w Polsce. Łącznie, także z wariantami smakowymi, należy do niej ok. 20 proc. polskiego rynku pod względem wielkości sprzedaży i ok. 30 proc. pod względem jej wartości.

Dobrowianka jest wodą mineralną - Żywiec Zdrój to woda źródlana. Jest także tańsza od najpopularniejszej marki w Polsce.

Danone kieruje swoją wodę przede wszystkim do aktywnych kobiet. Mają ich do niej przekonać oczyszczające właściwości Dobrowianki. — Dobrowianka ma duży potencjał na zbudowanie silnej pozycji w kategorii poprzez unikalność konceptu - przekonuje Ilona Woźniak reprezentująca Żywiec Zdrój i Womir Spa. Firma nie zdradza jednak, jakie udziały w rynku chciałaby zdobyć.

Woda butelkowana była w 2010 r. tym napojem bezalkoholowym, którego sprzedaż rosła najszybciej. Nielsen podał, że popyt na nią zwiększył się o 12,2 proc. , do 2,5 mld l. Natomiast nasze wydatki na wodę urosły o 9 proc., do ok. 2,6 mld zł.