Nintendo ciągle w grze?

W grach komputerowych mamy do czynienia albo ze zwycięskimi bohaterami, albo z zakrwawionymi przegranymi. Satoru Iwata prezes Nintendo ogłosił, że po raz pierwszy w 30-letniej historii firma w bieżącym roku fiskalnym kończącym się w marcu 2112 r. poniesie straty w wysokości 20 mld jenów

Publikacja: 05.11.2011 18:49

Nintendo ciągle w grze?

Foto: spółka

Jednak w poniedziałek o północy fani będą czekali w kolejkach po największy tegoroczny hit: Call of Duty: Modern Warfare 3. Gry, której akcja rozgrywa się na terenie objętymi wojną Paryżem i Londynem. Pełna akcji gra prawdopodobnie będzie biła rekordy sprzedaży wśród gier na konsolę.

Przemysł gier przeżywa skomplikowaną transformację. Game Group odnosi straty, gdyż sprzedaż gier „fizycznych" w 2011 spadła w Wielkiej Brytanii o 10 procent. Jednocześnie Zynga prognozuje, że jej przychody ze sprzedaży w tym roku wyniosą 1,5 mld dol.

Piers Harding-Rolls analityk rynku gier z firmy Screen Digest twierdzi, że zainteresowanie klientów zmienia się i w odstawkę idą gry „fizyczne", rośnie natomiast zainteresowanie grami cyfrowymi. W przeszłości zakup gry polegał na kupnie CD za 40 funtów i konsoli za 200 funtów. Obecnie wystarczy 79 pensów na zakup Angry Birds.

Problemy Nintendo polegają na tym, że ich technologia Wii ma już pięć lat. Nintendo postawiło na nowej generacji Wii U, która ma ukazać się w 2012 – gra 3D bez konieczności zakładania okularów. Jednak klienci nie byli zainteresowani niedoskonałą wersją 3D ani jej ceną - 230 funtów.

Satoru Iwata uchylił się od skomentowania niepowodzenia gry 3D. Jednak stwierdził, że problemem okazało się, że Nintendo zbyt późno dostrzegło potencjalne młode klientki, dla których oferta ograniczyła się do „różowej" wersji gier 3D. Jednocześnie okazało się, że wersja bezokularowa 3D jest zbyt męcząca dla oczu.

W Japonii konsole Nintendo nadal są popularne. iPad oraz iPhone zrewolucjonizowały rynki europejskie i Stanów Zjednoczonych. Mając te gadżety nie trzeba kupować osobnych konsol. Przychody Nintendo spadły z 1,8 bilionów jenów (14,75 mld funtów) w czasach największej popularności Wii w 2009 do zapowiadanych 790 mld jenów w 2011.

Fińska firma Rovio producent gry Angry Birds osiągnęła wynik 500 mln ściągnięć. Według danych zebranych przez Rovio klienci poświęcają do 300 mln minut dziennie, aby ustrzelić ptaka za pomocą procy. Nic dziwnego, że Peter Vesterback w zeszłym miesiącu ogłosił, że Rovio prawdopodobnie wejdzie na giełdę w przyszłym roku, wartość firmy szacuje się na 1 mld dolarów.

Nintendo straciło palmę pierwszeństwa jeżeli chodzi o liczbę grających klientów. Obecnie liderem jest Zynga, której klienci grają w darmowe gry na Facebooku, płacąc jedynie za upgradowanie gier Farmville czy Cityville.

Zynga przygotowuje się do wejścia na giełdę. Firma w 2008 miała 19 mln dolarów zysku. W 2010 zysk wyniósł 597 mln dolarów. A pierwsze dziewięć miesięcy 2011 – 829 mln dolarów.

Michael Pachter analityk rynku gier przewiduje, że sprzedaż gry na konsolę Call of Duty: Modern Warfare 3 (wyceniona na 40 funtów w Wielkiej Brytanii) na świecie wyniesie 24 mln sztuk. A podobna Battlefield 3 firmy Electronic Arts (35 funtów za grę) sprzeda się w 12 mln egzemplarzach.

Screen Digest szacuje, że klienci w Europie wydadzą 10,8 mld euro na zakup gier. Jednak straty poniesione przez Nintendo pokazują, że dynamika rynku gier się zmienia

Jednak w poniedziałek o północy fani będą czekali w kolejkach po największy tegoroczny hit: Call of Duty: Modern Warfare 3. Gry, której akcja rozgrywa się na terenie objętymi wojną Paryżem i Londynem. Pełna akcji gra prawdopodobnie będzie biła rekordy sprzedaży wśród gier na konsolę.

Przemysł gier przeżywa skomplikowaną transformację. Game Group odnosi straty, gdyż sprzedaż gier „fizycznych" w 2011 spadła w Wielkiej Brytanii o 10 procent. Jednocześnie Zynga prognozuje, że jej przychody ze sprzedaży w tym roku wyniosą 1,5 mld dol.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku