Nad Wisłą działa już ponad czterysta podmiotów zajmujących się produkcją i wydawaniem gier wideo. Łączna wartość krajowego rynku jest szacowana na około 2,5 mld zł i z roku na rok rośnie. Jednym z elementów wsparcia tego sektora jest program GameINN – uruchomiony w 2016 r. i od momentu pierwszej edycji cieszący się dużym zainteresowaniem.
Czytaj także: Producenci gier nakręcają giełdę. Szykują się ciekawe debiuty
Ma to potwierdzenie w liczbach. Budżet konkursów był zwiększany trzykrotnie – teraz o ponad 54 mln zł, w poprzedniej edycji o 20 mln zł, a w pierwszej o 37 mln zł. W ramach wszystkich czterech konkursów dofinansowanie w łącznej wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom.

Beneficjenci pod lupą
W środę po południu ogłoszono wyniki czwartej edycji konkursu. Spośród 93 wniosków, które wpłynęły, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oceniło 80, z czego do dofinansowania wybrano 43 projekty. Łączna kwota przyznanych dotacji wynosi 154,4 mln zł.