Reklama

Nestle inwestuje w Polsce

Prze­mysł spo­żyw­czy. Szwaj­car­ski gi­gant spo­żyw­czy chce się roz­wi­jać w Pol­sce. W pla­nach ma roz­bu­do­wę za­kła­dów, ale nie wy­klu­cza też prze­jęć

Publikacja: 29.03.2012 03:22

Nestle inwestuje w Polsce

Foto: Bloomberg

– W tym ro­ku na­sze przy­cho­dy mo­gą się zwięk­szyć o 3 – 4 proc. – za­po­wie­dział wczo­raj Pier­re De­try, pre­zes Ne­stle Pol­ska. Spół­ka ta od­po­wia­da za naj­więk­szą część biz­ne­su szwaj­car­skie­go kon­cer­nu w na­szym kra­ju. W 2011 ro­ku jej przy­cho­dy wy­nio­sły 2,7 mld zł i by­ły o 100 mln zł wyższe niż rok wcze­śniej. W su­mie wszyst­kie trzy spół­ki Ne­stle w Pol­sce za­no­to­wa­ły w ubie­głym ro­ku 3,7 mld zł przy­cho­dów.

Pier­re De­try za­po­wia­da, że Ne­stle Pol­ska chce się roz­wi­jać  w tem­pie szyb­szym od śred­nie­go wzro­stu seg­men­tów ryn­ku, w któ­rych dzia­ła. Klu­czo­we dla fir­my są pro­duk­ty ku­li­nar­ne, któ­re sprze­da­je u nas pod mar­ką Wi­nia­ry, oraz ka­wa (na­le­ży do niej mar­ka Ne­sca­fe). Szan­sę na roz­wój wi­dzi także na pol­skim ryn­ku sło­dy­czy, na któ­rym ofe­ru­je m.in. ba­to­ny i wa­fle.

W umoc­nie­niu po­zy­cji ryn­ko­wej Ne­stle Pol­ska ma­ją po­móc in­we­sty­cje. W tym ro­ku kon­cern za­mie­rza wy­dać w na­szym kra­ju po­nad 100 mln zł. Naj­wię­cej, 60 mln zł, prze­zna­czy na roz­bu­do­wę i zwięk­sze­nie mo­cy pro­duk­cyj­nych w za­kła­dzie w Kar­go­wej. Wy­twa­rza tam sło­dy­cze, któ­re tra­fia­ją także na ryn­ki za­gra­nicz­ne.

– Prze­wi­du­je­my, że dzię­ki tej in­we­sty­cji za­trud­nie­nie wzro­śnie o po­nad 100 osób – mó­wi pre­zes Ne­stle.

Po 17 mln zł wła­ści­ciel Wi­niar prze­zna­czy na swo­je fa­bry­ki w Rze­szo­wie (pro­du­ku­je tam żyw­ność dla dzie­ci pod mar­ką Ger­ber) oraz w Ka­li­szu, gdzie wy­twa­rza pro­duk­ty ku­li­nar­ne.

Reklama
Reklama

W la­tach 2012 – 2014 fir­ma prze­zna­czy 16 mln zł na in­we­sty­cje zwią­za­ne z ochro­ną śro­do­wi­ska. Chce ob­ni­żyć m.in. zu­ży­cie wo­dy i ener­gii w swo­ich za­kła­dach. Pla­no­wa­ne in­we­sty­cje są ele­men­tem opu­bli­ko­wa­nej właśnie stra­te­gii za­rzą­dza­nia i roz­wo­ju Ne­stle do 2013 r.

Fir­ma nie wy­klu­cza także, że bę­dzie się roz­wi­jać w Pol­sce po­przez prze­ję­cia. – Przy­glą­da­my się te­mu, co dzie­je się na ryn­ku. Na ten mo­ment nie pro­wa­dzi­my jed­nak za­awan­so­wa­nych roz­mów w spra­wie akwi­zy­cji – mó­wi Pier­re De­try.

Kon­cern Ne­stle jest li­de­rem świa­to­we­go ryn­ku spo­żyw­cze­go. Za­trud­nia 328 tys. osób (5,1 tys. w Pol­sce). W 2011 r. je­go przy­cho­dy wy­nio­sły 83,6 mld fran­ków.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama