Perła Summer: nowe piwo z Lublina

Lubelski browar Perła wchodzi na rynek piw smakowych z nowym produktem. Zaczyna sprzedaż Perły Summer

Publikacja: 02.07.2012 15:32

Perła Summer: nowe piwo z Lublina

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

Jabłkowa Perła wchodzi na rynek.

Lubelski browar jest już kolejnym, który w tym sezonie stawia na smakowe piwa.

Perła Summer, która trafiła właśnie do hurtowni i sklepów, jest połączeniem piwa i soku jabłkowego. – Chcemy być nowoczesną firmą, która spełnia wymagania klientów. Prace nad marką trwały od grudnia zeszłego roku – wyjaśnia Andrzej Stawiszyński, dyrektor operacyjny spółki Perły Browarów Lubelskich.

Autorem projektu opakowania Perły Summer jest agencja Wilk Studio z Krakowa. Browar planuje dystrybucję swojego nowego piwa na rynku ogólnopolskim. Chce ją wesprzeć kampanią promocyjną.

Letniej Perle najbliżej jest do nowego piwa Carlsberg Polska. Trzeci gracz na polskim rynku piwa zaczął sprzedaż Somersby, piwa z sokiem jabłkowym, wiosną tego roku. W 20 krajach marka ta  znana jest jako cydr.

Z kolei lider rynku Kompania Piwowarska oraz wicelider Grupa Żywiec postawiły na piwa połączone z lemoniadą. Pierwszy z nich oferuje Lecha shandy (w 50 proc. to piwo, a w połowie lemoniada). Druga oferuje Radlera. W 40 proc. składa się on z piwa Warka (jego nazwa jest także na etykiecie) .

W pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedaż piw smakowych poszła w górę o 29 proc. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w ubiegłym roku ich udziały w całym rynku, w ujęciu ilościowym, wynosiły niemal 4 proc. Trzy lata temu był o prawie 1 pkt. proc. niższy, a w 2009 r. sięgał 2,8 proc.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne