Kia nie widzi kryzysu

Kia Motors zwiększyła do prawie 6-proc. udział w polskim rynku

Publikacja: 12.10.2012 02:55

To o 1 pkt proc. więcej niż rok temu. W ciągu dziewięciu miesięcy 2012 r. Koreańczycy, którzy głównie dostarczają auta ze swojej słowackiej fabryki, sprzedali w Polsce 11,553 tys aut, o 20 proc. więcej niż w roku 2011.

Byung Brandon Tae Yea, prezes Kia Motors Europe, jako powody tak dobrej kondycji firmy wymienia siedmioletnią gwarancję i regularnie odnawianą ofertę oraz ofertę aut w segmencie C, najbardziej popularnym wśród Polaków. W najbliższym czasie na polski rynek trafią dwa premierowe auta Kia – trzydrzwiowy pro-ceed oraz minivan carens.

Tak szybki wzrost sprzedaży nie tylko na polskim, ale i na europejskim rynku budzi już niepokój europejskich producentów. Ich pośrednikiem podczas kończącego się w najbliższą sobotę Międzynarodowego Salonu Samochodowego stał się francuski minister odnowy produkcji Arnaud Montenbourg, który oskarżył Kię i jej siostrzaną firmę Hyundai o stosowanie cen dumpingowych oraz „wykupowanie rynku".

– O czym mowa? – dziwi się Byung Brandon Tae yea. – Przecież w europejskim rynku mamy jedynie 2,6 proc. udziału. Jakie kupowanie rynku? – dodaje. Chociaż przyznaje, że auta Kii w Europie są kupowane coraz chętniej.

W tym roku w Europie Kia zamierza sprzedać ok. 340 tys. samochodów. Za dwa lata – pół miliona. Dla przypomnienia – cztery lata temu było to zaledwie 200 tys.

Dziś w Europie rosną trzy marki aut popularnych – Kia, Hyundai i Volkswagen. Na razie Hyundai i Kia powstrzymały się od wielkich akcji promocyjnych, podczas gdy Niemcy przyznają, że np. golfa VI, który schodzi z produkcji w grudniu, można kupić nawet z 30- proc. zniżką i taka promocja ma być utrzymana przynajmniej jeszcze przez dwa miesiące.

Zdaniem wiceprezesa Kia Motors Europe, Benny'ego Oeyena, utrzymanie doskonałych wyników marki w przyszłości będzie możliwe w przypadku dużych kontraktów flotowych.

To o 1 pkt proc. więcej niż rok temu. W ciągu dziewięciu miesięcy 2012 r. Koreańczycy, którzy głównie dostarczają auta ze swojej słowackiej fabryki, sprzedali w Polsce 11,553 tys aut, o 20 proc. więcej niż w roku 2011.

Byung Brandon Tae Yea, prezes Kia Motors Europe, jako powody tak dobrej kondycji firmy wymienia siedmioletnią gwarancję i regularnie odnawianą ofertę oraz ofertę aut w segmencie C, najbardziej popularnym wśród Polaków. W najbliższym czasie na polski rynek trafią dwa premierowe auta Kia – trzydrzwiowy pro-ceed oraz minivan carens.

Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Biznes
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie
Biznes
Zaczyna się wojna sieci komórkowych o turystów. Orange kusi pakietami we Flex
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Zmarł Leonard Lauder, twórca światowego sukcesu koncernu Estée Lauder