1,5 tony rogali świętomarcińskich sprzedali w tym roku wielkopolscy producenci w ramach akcji alleRogal prowadzonej przez Urząd Miasta w Poznaniu na portalu zakupowym Allegro. W porównaniu z ubiegłym rokiem wynik ten był o 50 proc. wyższy.
Szczyt sprzedaży rogali świętomarcińskich przypada tradycyjnie na 11 listopada, ale akcja trwała od 16 października do 29 listopada. W tym czasie internauci odwiedzili stronę poświęconą rogalowi 90 tys. razy, trzy razy więcej niż w 2011 r.
Jak informuje poznański magistrat, ciastka zamówili na Allegro nie tylko Polacy, ale też mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Holandii i Cypru. W ramach kampanii promocyjnej urząd rozdał także 13 tys. minirogali pasażerom LOT i pociągów Intercity.
W tegorocznej edycji alleRogal uczestniczyła m. in. spółdzielnia Fawor. Swoje wypieki sprzedawała także w sklepach Biedronki.
– W sumie sprzedaliśmy o niemal 10 proc. rogali więcej niż w 2011 roku – szacuje Wojciech Zdrojowy, prezes Faworu.