Honeywell odrzuca zastrzeżenia Daimlera

- Testy przeprowadzone przez Daimlera były statyczne i nie odzwierciedlają rzeczywistego przebiegu wypadku - oświadczył dziennikowi "Handelsblatt" przedstawiciel Honeywella do kontaktów z władzami w Europie, Tim Vink.

Publikacja: 22.07.2013 18:29

Spór dotyczy czynnika chłodzącego stosowanego w klimatyzacji samochodowej. Daimler odmówił używania R1234yf  produkcji Honeywella i DuPonta twierdząc, że podczas spalania może wydzielać trujący gaz fluorek wodoru. Stosuje więc za zgodą Berlina starszy czynnik R134a, który został zakazany w Unii od początku 2013 r. jako szkodliwy dla środowiska. Wywołuje znacznie więcej gazów cieplarnianych.

Odmowa przesz Daimlera zmiany czynnika sprawiła,że  Francja zakazała rejestrowania samochodów Mercedesa klasy A,B i SL powstałych po 12 czerwca, a przedstawiciele  rządów krajów UE uzgodnili 17 lipca, że należy podjąć kroki prowadzące do spełniania przepisów przez wszystkie pojazdy.

Honeywell stwierdził swego czasu, że nie ma dużego ryzyka przy używaniu jego preparatu, a jest lepszy w jakości do ceny i przyjazny dla środowiska.

- Zastanawiamy się, dlaczego Daimler ni stara się rozwiązać konstruktywnie problemu i jako jedyny odmawia  stosowania R1234yf -  powiedział Vink dziennikowi.

Koncern wyjaśnił, że wystarczy wprowadzić niewielkie zmiany w układzie klimatyzacji samochodowej, aby umożliwić szybkie wypuszczenie gazu w razie nadzwyczajnej sytuacji, a to usunęłoby powody do niepokoju Daimlera. - Oznaczałoby minimalne koszty rocznie, mówią nam producenci, którzy wykonali już \ten krok - dodał Vink.

R1234yf jest droższy od R134a, który byl stosowany przez ostatnie 25 lat, ale nowy czynnik jest lepszy dla środowiska. - Dla nas jest to wyłącznie przypadek Daimlera - ocenia Vink.

Komisja  Europejska dała rządowi Niemiec czas do 20 sierpnia na wyjaśnienie jego decyzji (pozwalającej na stosowanie starego czynnika). To pierwszy krok Brukseli przed podjęciem przez nią postępowania o naruszenie unijnych przepisów

Spór dotyczy czynnika chłodzącego stosowanego w klimatyzacji samochodowej. Daimler odmówił używania R1234yf  produkcji Honeywella i DuPonta twierdząc, że podczas spalania może wydzielać trujący gaz fluorek wodoru. Stosuje więc za zgodą Berlina starszy czynnik R134a, który został zakazany w Unii od początku 2013 r. jako szkodliwy dla środowiska. Wywołuje znacznie więcej gazów cieplarnianych.

Odmowa przesz Daimlera zmiany czynnika sprawiła,że  Francja zakazała rejestrowania samochodów Mercedesa klasy A,B i SL powstałych po 12 czerwca, a przedstawiciele  rządów krajów UE uzgodnili 17 lipca, że należy podjąć kroki prowadzące do spełniania przepisów przez wszystkie pojazdy.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?