Firmy kupują aplikacje od InsERT-u

InsERT zapowiada na wiosnę 2014 roku premiery nowych wersji produktów.

Publikacja: 19.12.2013 10:38

Wrocławski InsERT, jeden z czołowych krajowych producentów systemów do zarządzania (ERP) dla małych i średnich przedsiębiorstw (sprzedał już 500 tys. licencji na swoje produkty), oczekuje wyraźnego wzrostu przychodów w tym roku.

– W I kwartale mieliśmy sprzedaż o 25 proc. większą niż rok wcześniej. W dwóch następnych tempo wzrostu wynosiło 15 proc. Rok zatem zapowiada się świetnie, chyba że w grudniu nastąpi jakiś Armagedon – mówi Jarosław Szawlis, prezes i założyciel firmy informatycznej. Jego zdaniem rynek systemów tzw. pudełkowych rośnie już od dłuższego czasu. – Sądzę, że był to wynik radosnej działalności byłego już ministra finansów Jana Vincenta Rostowskiego i legislacyjnego ADHD kierowanego przez niego resortu – stwierdza.

Nie chce zdradzać, jakiego zysku spodziewa się w tym roku. Zwraca uwagę, że w firmach produkujących oprogramowanie koszty są względnie stałe. – W związku z tym powyżej pewnego progu każde kolejne 100 zł przychodu to zysk. Zatem źle nie będzie. Pytanie tylko, czy będzie rewelacyjnie, świetnie czy tylko bardzo dobrze – mówi.

Sprawdzone produkty

Przyznaje, że lokomotywą sprzedaży InseRT-u w 2013 r. był Subiekt GT, program do obsługi magazynu i sprzedaży. – Wysoki poziom utrzymywały także systemy finansowo-księgowe Rewizor GT oraz Rachmistrz GT – oznajmia. Jest zadowolony z popytu na ERP Navireo (rozwiązanie dla średnich firm). – Produkt sprzedaje się nieźle, również za granicą, czego zresztą nie planowaliśmy ani nawet o czym nie marzyliśmy – deklaruje Szawlis.

Jego zdaniem struktura sprzedaży IneERT-u w tym roku będzie zbliżona do zeszłorocznej. – Rynek wbrew różnym opiniom nie zmienia się aż tak bardzo – tłumaczy.

Twierdzi, że w 2013 r. popularna chmura przestała być już pupilem mediów i odnalazła swoje miejsce. – Bo z jednej strony nie jest ona Świętym Graalem informatyki i jedynym słusznym rozwiązaniem na wszelkie problemy, z drugiej jednak to nie tylko wydmuszka i marketingowy humbug – zauważa. W jego ocenie chmura powinna być wykorzystywana jedynie wtedy, gdy daje to rzeczywiste korzyści klientowi. – To trochę jak z samochodami elektrycznymi. W jednym obszarze są świetne, w innym zdecydowanie lepsze są samochody z napędem klasycznym. A jeszcze są samochody hybrydowe – komentuje. Uważa jednak, że chmura jako technologia znalazła już swoje miejsce w świecie informatyki i na pewno jej udział we wszelkiego typu rozwiązaniach będzie rósł.

Rewolucji nie będzie

Według Szawlisa przyszły rok w branży IT nie będzie się dramatycznie różnił od 2013 r. – Zresztą w obszarze programów dla małych i średnich firm zmiany zachodzą niezwykle powoli – mówi. Sytuacja może się jednak zmienić, jeśli wprowadzone zostaną kolejne zmiany w prawie (spory pakiet wchodzi w życie już od 1 stycznia). – To spowoduje następny wzrost naszych przychodów. Inaczej mówiąc, w I półroczu nie będziemy narzekali na nudę i brak pracy.

Zapowiada, że w 2014 r. InsERT chce odświeżyć portfolio produktów, na czele z InsERT GT, który skończył już dziesięć lat. – Będą miały zupełnie nową architekturą, która pozwoli pokonać ograniczenia dotychczasowych programów i jednocześnie wykorzystać nasze 20 doświadczenie – mówi. – Będzie to jak do tej pory największe wydarzenie w historii firmy. I jednocześnie największe wyzwanie. Trzeba będzie dokonać migracji setek tysięcy użytkowników, zastąpić dotychczasowy ekosystem nowym i przeszkolić naszych partnerów – dodaje Szawlis. Zapewnia, że do czasu migracji wszystkich klientów na nowe wersje oprogramowania InsERT będzie utrzymywał obie linie.

Sygnalizuje, że w przyszłym roku spółka przymierzy się do projektu nowego budynku. – W obecnym wciąż się mieścimy, ale biorąc pod uwagę perspektywę trzech, czterech lat, dynamikę przychodów i wzrost zatrudnienia, najwyższy czas zacząć poważnie myśleć o zmianie siedziby – podsumowuje.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora d.wolak@rp.pl

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?