W stolicy Indonezji, Dżakarcie zaprezentowano nowy model Blackberry - Modell Z3, który ma pozyskać nowych klientów, zwłaszcza w gospodarkach rozwijających się. Media sugerują, iż jest on "ostatnia deska ratunku" dla kanadyjskiego koncernu.

- Jeśli rynek nie zaakceptuje tego produktu, to musimy się liczyć z negatywnymi skutkami - powiedział prezes koncernu John Chen.

Nowy telefon ma kosztować mniej niż 200 dolarów i pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Poprzedni model Blackberry 10 - nie zyskał uznania klientów.

Żeby sprostać wciąż rosnącej konkurencji ze strony Apple i Samsunga, Blackberry zdecydował się na kooperację z tajwańskim producentem elektroniki Foxconn, który produkuje także dla rywali koncernu.

Jeszcze w kwietniu media informowały, iż właściciel Blackberry, koncern RIM może zdecydować się na zupełne zaprzestanie produkcji telefonów tej marki. Wszystko przez fatalne wyniki czwartego kwartału 2013 roku. Klienci kupili wtedy zaledwie 1,3 mln telefonów BlackBerry, wobec 6 mln rok wcześniej. Koncern miał zaledwie 976 mln dol.  przychodów ze sprzedaży, czyli aż 63,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Producent telefonów zakończył ten okres stratą neto rzędu 423 mln dol. (80 centów na akcję). Rok wcześniej BlackBerry miał 98 mln dol. zysk netto (19 centów na akcję).