To co jeszcze na ten rok zaplanowali drogowcy, nie wydłuży autostradowej sieci w istotny sposób. Czekają nas tylko dwa nowe kawałki. Jeden to podkarpacki odcinek autostrady A4: około 34 kilometrów trasy pomiędzy Tarnowem (węzeł Krzyż) a węzłem Dębica Pustynia. Dzięki temu będzie można przejechać po A4 jednym ciągiem od granicy z Niemcami aż do Rzeszowa. Gorzej z kolejnym fragmentem trasy. Realizacja odcinka Rzeszów – Jarosław, który zamknąłby całość prac na A4, wydłuży się. Natomiast drugi oddawany w tym roku odcinek będzie znacznie skromniejszy – to nieco ponad pół kilometra węzła Tczewska pod Szczecinem na autostradzie A6.

Nieco szybciej niż autostrady wydłużać się będą drogi ekspresowe. W ciągu niespełna pięciu miesięcy oddano do ruchu 61,6 kilometra. Wszystko na dwóch trasach: S3 i S8. Na tej pierwszej uruchomiony został odcinek pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim a Międzyrzeczem. To strategiczna ekspresówka na zachodzie kraju: stanowi część międzynarodowej drogi E65, biegnącej w transeuropejskim korytarzu transportowym. Teraz można nią przejechać praktycznie bez zwalniania od Szczecina aż do autostrady A2. W ramach inwestycji powstała obwodnica Skwierzyny, którą teraz będą mogli omijać kierowcy jadący zarówno drogą nr 3 relacji Gorzów – Zielona Góra, ale także udający się do lub z Poznania drogą nr 24.

Na S8 zakończono budowę dwóch nowych kawałków: ponad 15-kilometrowego od węzła Rzgów do węzła Róża i 4,5-kilometrowego pomiędzy Różą a węzłem Dobroń. Do końca roku S8 ma się jeszcze wydłużyć o prawie 8-kilomertrowy fragment pomiędzy węzłami Łask i Róża, 2-kilometry na węźle Walichnowy, 19 kilometrów od Walichnowów do Złoczewa, prawie 20 kilometrów pomiędzy Złoczewem a węzłem Sieradz Południe oraz 33,6 kilometra od Sieradza do węzła w Łasku.

Kolejne fragmenty ekspresówek będą się wydłużać na trasach S17, S5, S69 i S61. Na tej pierwszej ukończone zostaną trzy odcinki: Bogucin-Dąbrownica (12,1 km), Dąbrownica-Lubartów (12,7 km) oraz Lubartów-węzeł Witosa (12,8 km). Mają być udostępnione kierowcom jeszcze przed sierpniem. Na drodze ekspresowej S5 będzie można pojechać prawie 30-kilometrowym odcinkiem pomiędzy Lesznem a Rawiczem, na S69 powstanie 6 kilometrowy kawałek od węzła Mikuszowice do węzła Buczkowice. Z kolei zaplanowane do uruchomienia 34 kilometry S61 to długo wyczekiwana obwodnica Augustowa. Do tego dojdą jeszcze obwodnice Hrubieszowa i Bargłowa Kościelnego.

Rok 2015 będzie natomiast wyjątkowo skromny. Dojdzie 40 kilometrów A4 pomiędzy Rzeszowem a Jarosławem, obwodnica Leżajska, w Warszawie 4,6 kilometra S8 pomiędzy węzłami Powązkowska i Modlińska. Ponadto jeszcze dwa odcinki S8 pod Warszawą oraz 9,6 kilometra ekspresówki S69 z Buczkowic do Żywca. Wszystkiego zaledwie 71,4 kilometra.