- W ramach nowej perspektywy budżetowej UE podpisaliśmy już umowy na 92 kilometry nowych tras – powiedział „Rz" rzecznik GDDKiA, Jan Krynicki.

Najwięcej dróg znajduje się dopiero w przetargach – w sumie ponad 850 kilometrów. Z tego 777 kilometrów jest w fazie przetargu na realizację nowych inwestycji. Natomiast około 80 kilometrów dotyczą przetargi na dokończenie budowy rozpoczętej wcześniej przez inną firmę, która przerwała prace – w tym przypadku chodzi o odcinki autostrad A1 oraz A2. Natomiast w budowie znajduje się przeszło 370 kilometrów nowych dróg.

Do końca tego roku sieć szybkich tras powiększy się jeszcze o niespełna 190 kilometrów dróg ekspresowych. Najbardziej wydłuży się ekspresówka mająca połączyć Łódź z Wrocławiem – o 74 kilometry.

Na nowe odcinki autostrad poczekamy jednak do przyszłego roku. A będzie on niestety skromny. Dojdzie w nim 40 kilometrów A4 pomiędzy Rzeszowem a Jarosławem, obwodnica Leżajska, natomiast w Warszawie 4,6 kilometra S8 pomiędzy węzłami Powązkowska i Modlińska. Ponadto jeszcze dwa odcinki S8 pod Warszawą oraz 9,6 kilometra ekspresówki S69 z Buczkowic do Żywca. Wszystkiego zaledwie 71,4 kilometra.