Prócz obwodnicy, do wybudowania jest jeszcze łącznik z droga krajową nr 46. Najtańszą ofertę w wysokości 148,5 mln zł złożyła firma Max Boegl Polska/Max Boegl Stiftung & Co. Najdrożej natomiast podliczyło kontrakt konsorcjum firm Berger Bau Polska/Berger Bau, które wyceniło prace na ponad 278 mln zł.

Inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Kłodzka o długości ok. 6,6 km oraz budowę łącznika drogi krajowej nr 46 o długości ok. 2,6 km. W ramach zadania wyremontowany zostanie również odcinek drogi krajowej nr 33 na długości ok, 2,4 km.

Jak twierdzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty będzie stosowane przede wszystkim kryterium ceny. Brany pod uwagę będzie także termin realizacji oraz długość gwarancji jakości robót.

Budowa obwodnicy powinna być zrealizowana w czasie 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych trwających od 15 grudnia do 15 marca. Oddanie do ruchu obwodnicy Kłodzka planowane jest w pierwszym kwartale 2018 roku.

Całość prac przewiduje budowę 9 obiektów inżynierskich, w tym 4 wiaduktów drogowych, 2 estakad, 3 przejść dla zwierząt w ciągu samej obwodnicy Kłodzka. Ponadto wiaduktu drogowego nad obwodnicą oraz w ciągu łącznika DK 46 wiaduktu drogowego i mostu drogowego. Wybudowane zostaną także urządzenia ochrony środowiska, między innymi: ekrany akustyczne i ekrany zapobiegające oślepianiu przez samochody jadące z przeciwka, a także ogrodzenia ochronno-naprowadzające.