Reklama
Rozwiń

Ekologia kosztowna dla armatorów

Przewoźnicy kolejowi i samochodowi spodziewają się przejąć ładunki żeglugi promowej, która od 1 stycznia będzie musiała kupować drogie paliwo.

Aktualizacja: 28.11.2014 11:19 Publikacja: 28.11.2014 11:10

Przewoźnicy kolejowi ?i samochodowi spodziewają się przejąć ładunki żeglugi promowej, która od ?1 st

Przewoźnicy kolejowi ?i samochodowi spodziewają się przejąć ładunki żeglugi promowej, która od ?1 stycznia będzie musiała kupować drogie paliwo.

Foto: Bloomberg

Od 1 stycznia statki pływające na Morzu Północnym i Bałtyku będą musiały używać drogiego, niskosiarkowego paliwa. Tak postanowiła Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO), która w 2008 roku przyjęła rezolucję zmieniającą załącznik VI do międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczeniu morza przez statki (MARPOL). W rezultacie od 1 lipca 2010 roku na wodach przybrzeżnych statki muszą używać paliwa o zawartości do 1 proc. siarki, a od 1 stycznia 2015 roku na całym akwenie Bałtyku, w Kanale La Manche oraz części Morza Północnego paliwa mającego do 0,1 proc. siarki. To lekkie paliwo (oznaczane jako MGO) jest ok. 40 proc. droższe od stosowanego do tej pory ciężkiego (HFO), zawierającego do 3 proc. siarki.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Biznes
Linda Yaccarino rezygnuje z funkcji prezesa X po kontrowersjach z chatbotem
Biznes
Rząd nie wyklucza wyłączenia X w Polsce przez skandaliczne wpisy Groka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama