Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 28.11.2014 11:19 Publikacja: 28.11.2014 11:10
Przewoźnicy kolejowi ?i samochodowi spodziewają się przejąć ładunki żeglugi promowej, która od ?1 stycznia będzie musiała kupować drogie paliwo.
Foto: Bloomberg
Od 1 stycznia statki pływające na Morzu Północnym i Bałtyku będą musiały używać drogiego, niskosiarkowego paliwa. Tak postanowiła Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO), która w 2008 roku przyjęła rezolucję zmieniającą załącznik VI do międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczeniu morza przez statki (MARPOL). W rezultacie od 1 lipca 2010 roku na wodach przybrzeżnych statki muszą używać paliwa o zawartości do 1 proc. siarki, a od 1 stycznia 2015 roku na całym akwenie Bałtyku, w Kanale La Manche oraz części Morza Północnego paliwa mającego do 0,1 proc. siarki. To lekkie paliwo (oznaczane jako MGO) jest ok. 40 proc. droższe od stosowanego do tej pory ciężkiego (HFO), zawierającego do 3 proc. siarki.
Komisja Europejska wydała zgodę na przesunięcie środków z KPO na Funduszu Bezpieczeństwa i Obrony. Te środki maj...
Wyzwań i wyzwań dla polskiej gospodarki nie brakuje, zwłaszcza w obecnych turbulentnych czasach. 26 maja zmierzą...
Grupa Euvic uwierzyła w Komputronika. Podpisano list intencyjny w sprawie objęcia akcji nowej emisji i odkupieni...
Jak obniżyć ceny mieszkań w Polsce, dlaczego Unia Europejska wprowadza cła na nawozy z Białorusi i Rosji oraz ja...
Posłowie do Parlamentu Europejskiego poparli w czwartek podniesienie ceł na nawozy oraz niektóre rosyjskie i bia...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas