Reklama
Rozwiń

Miliardowe inwestycje w Chinach

Nie ma znaczenia, że sprzedaż samochodów w Chinach przestała rosnąć w tempie dwucyfrowym. I tak jest to największy rynek motoryzacyjny na świecie i tutaj przede wszystkim inwestują koncerny.

Aktualizacja: 20.04.2015 12:01 Publikacja: 20.04.2015 11:52

Chiński rynek motoryzacyjny to worek bez dna

Chiński rynek motoryzacyjny to worek bez dna

Foto: Bloomberg

W marcu w Chinach sprzedano 1,78 mln aut. W całej Unii Europejskiej 1,65 mln, w USA - 1,54 mln. To dlatego Chiny pozostają na pierwszym miejscu pod względem inwestycji w motoryzację: 12,7 mld dolarów w 2014, a deklaracje tegoroczne mówią o kolejnych 20 mld. Ford chce produkować w tym kraju przynajmniej o 200 tys. aut więcej, Toyota buduje fabrykę w Guangzou i zamierza tam od 2017 roku produkować 100 tys. aut rocznie. PSA Peugeot Citroen razem z chińskim akcjonariuszem Dongfeng Motor Group wydadzą 200 mln euro na zaprojektowanie płyt podłogowych do małych aut. Ich plany, to zwiększeni sprzedaży z 700 tys. aut w 2014 do 800 tys. w tym roku i 1,5 mln w 2020. Prezes PSA, Carlos Tavares nie ukrywa,że nie miałby co marzyć o uratowaniu francuskich marek, gdyby nie rynek chiński.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?