Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.04.2015 12:01 Publikacja: 20.04.2015 11:52
Chiński rynek motoryzacyjny to worek bez dna
Foto: Bloomberg
W marcu w Chinach sprzedano 1,78 mln aut. W całej Unii Europejskiej 1,65 mln, w USA - 1,54 mln. To dlatego Chiny pozostają na pierwszym miejscu pod względem inwestycji w motoryzację: 12,7 mld dolarów w 2014, a deklaracje tegoroczne mówią o kolejnych 20 mld. Ford chce produkować w tym kraju przynajmniej o 200 tys. aut więcej, Toyota buduje fabrykę w Guangzou i zamierza tam od 2017 roku produkować 100 tys. aut rocznie. PSA Peugeot Citroen razem z chińskim akcjonariuszem Dongfeng Motor Group wydadzą 200 mln euro na zaprojektowanie płyt podłogowych do małych aut. Ich plany, to zwiększeni sprzedaży z 700 tys. aut w 2014 do 800 tys. w tym roku i 1,5 mln w 2020. Prezes PSA, Carlos Tavares nie ukrywa,że nie miałby co marzyć o uratowaniu francuskich marek, gdyby nie rynek chiński.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Spółka, która startowała jako krajowy dostawca kart sportowych, w ostatnich latach przekształca się w międzynaro...
Niektóre playlisty Spotify od dawna są solą w oku tureckich władz. Tytuły są prowokacyjne i obraźliwe, dlatego t...
Unia i Chiny zaostrzają retorykę handlową po wizycie chińskiego ministra spraw zagranicznych. W Polsce pojawia s...
Kolejne już w Rosji zagrabienie prywatnego majątku przez reżim. Tym razem chodzi o producenta złota. Działania K...
Przedsiębiorcy za Odrą obawiają się, że ewentualne wprowadzenie poboru dodatkowo zmniejszy dostępność siły roboc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas