Jak podkreślają w spółce, oprócz wymiernych oszczędności, które wyliczono na 25 mln zł, zmiany wpłynęły na terminowość usług (w 2014 roku w przypadku paczki pocztowej ekonomicznej ponad 99 proc. doręczeń było zgodnych z deklaracją).
Od stycznia 2013 roku Poczta Polska (PP) wymieniła prawie 2,5 tys. pojazdów. Do końca 2016 r. operator pozyska jeszcze 500 nowych aut. Firma stawia na nowoczesne pojazdy o niskich kosztach eksploatacji, spełniające normę emisji spalin Euro 5 lub Euro 6. Przy 10 tys. kursów dziennie ma to bardzo istotne znaczenie dla emisji spalin do atmosfery. Nowe auta zastąpiły wysłużone pojazdy których średni wiek wynosił ponad 10 lat.
W 2015 r. PP podjęła inwestycję budowy dwóch nowoczesnych stacji serwisowania pojazdów w Warszawie oraz Wrocławiu.
– Dodatkowo, dzięki efektywnemu wykorzystaniu zaplecza logistycznego do obsługi pojazdów, do połowy 2016 r. operator zaoszczędzi około 16 mln zł. Sam biznes, czyli logistyka, także zyskuje na zwiększonej liczbie przewozów. W 2014 r. spółka podwoiła sprzedaż usług logistycznych dzięki usłudze Przesyłka Paletowa. Z tej oferty Poczty korzystają sklepy internetowe z różnych branż od budowlanej, elektronicznej, przez kosmetyczną, wydawniczą po drewno-papierniczą i rolno-spożywczą – informują w PP.
Poczta wdrożyła także System Monitorowania Pojazdów, który nadzoruje prawie 5 tys. pocztowych pojazdów przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. System, który dziennie obsługuje 10 tysięcy kursów, do końca 2014 r. wygenerował oszczędności rzędu 9 mln zł.